آریا بانو
چند خاصيت مهم انار
سه شنبه 20 آبان 1393 - 2:52:33 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d

معصومه جولانا  با بيان اينکه انار يکي از قديمي‌ترين ميوه‌هاي شناخته شده است، افزود: از گذشته مصرف اين ميوه براي شفافيت پوست توصيه شده است.

 وي بيان کرد: انار ميوه‌اي است که در ابتدا در آسيا و اطراف درياي مديترانه کشت مي‌شد اما، اکنون در بسياري از کشورها که آب و هوا اجازه مي‌دهد رشد کرده است. انار ميوه‌ا‌ي شگفت‌انگيز بوده و خواص دارويي بسياري دارد. انار فشار خون و کلسترول را کاهش مي‌دهد و در درمان کم‌خوني مؤثر است.

 جولانا تصريح کرد: احتمالا مشهورترين خاصيت انار کند کردن روند چروک شدن پوست است و مي‌توان عطش را با خوردن انار برطرف ساخت. انار همچنين در درمان اسهال بسيار مفيد است و در سلامتي قلب و عروق و استخوان نقش دارد.

 جولانا بيان کرد الاژيک اسيد موجود در انار از بروز بيماري‌ها از جمله بيماري‌هاي عصبي، سرطان‌ها مخصوصا سرطان پروستات و سرطان سينه جلوگيري مي‌کند و رشد تومورهاي سرطاني را کند مي‌سازد.

 به گفته اين کارشناس تغذيه، انار از تصلب شريان‌ها، سکته‌ها، آلزايمر و پيري زودرس جلوگيري و خون را صاف مي‌کند، گشاينده‌ رگ‌هاي بدن، ملين شکم و تقويت‌کننده‌ کبد است. انار براي يرقان، خفقان قلب و سرفه‌ حاد، سودمند است. صدا را صاف و صورت را با طراوت مي‌کند.

 جولانا با بيان خواص موجود در آب انار نيز گفت: آب انار در افزايش جريان خون در قلب موثر است و خاصيت ميکرب‌کشي و ضدعفوني‌کنندگي دارد. انار مانع بروز پوسيدگي دندان مي‌شود. از طرفي يک انار معمولي 40 درصد نياز روزانه‌ بدن به ويتامين ث را تامين مي‌کند. انار اشتهاآور و همچنين غني از آنتي‌اکسيدان، اسيد فوليک، پتاسيم و آهن است و دم کرده‌ پوست انار گلودرد را تسکين مي‌دهد. مطالعات نشان مي‌دهد که انار يکي از نيرومندترين و مغذي‌ترين غذاها براي سلامتي و ميوه‌اي است که شما نمي‌توانيد از رژيم‌تان حذف کنيد.

 وي با توصيه به خوردن اين ميوه و آب آن به همراه گل‌پر به دليل ترکيباتي که دارد، اظهار کرد: اين ميوه نفخ‌آور است، مصرف آن با گياه معطري مانند گلپر که طبع گرمي دارد، خاصيت نفخ‌کنندگي آن را از بين مي‌برد.

 اين کارشناس تغذيه و رژيم درماني در ادامه با بيان اينکه يکي از فرآورده‌هاي پرمصرف اين ميوه رب انار است، خاطرنشان کرد: رب انار فرآورده‌اي است که بواسطه وفور اين ميوه در برخي نقاط انارخيز کشور از جمله ساوه تهيه مي‌شود و تمامي خواص انار را داراست.


http://www.banounews.ir/fa/News/1382/چند-خاصيت-مهم-انار
بستن   چاپ