آریا بانو
دوز اشعه یونیزان وارده به بیماران مطابق با استاندارد جهانی
شنبه 25 اسفند 1397 - 11:47:10
آریا بانو -
دوز اشعه یونیزان وارده به بیماران مطابق با استاندارد جهانی
٧٦
٠
خبرگزاری صدا و سیما / دکتر مازیار مهدوی، دبیر علمی هفدهمین همایش پرتونگاری ایران در آستانه برگزاری این همایش گفت: این همایش همزمان با سی و پنجمین همایش رادیولوژی ایران 3 تا 6 اریبهشت در برج میلاد با حضور استادان و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود.
وی افزود: حفاظت در برابر تشعشعات یونیزان و کیفیت تصویر گرفته شده از موضوع‌های مورد بحث در این همایش است و به طور کلی علاوه بر کارشناسان رادیولوژی متخصصان رادیولوژی، فیزیک پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط با تصویربرداری و حفاظت می‌توانند در این همایش شرکت کنند و از مباحث مطرح شده در این همایش به صورت مقاله، پوستر و سخنرانی بهره‌مند شوند.
دبیر علمی دهمین همایش پرتونگاری ایران ادامه داد: از 56 مقاله ارسال شده به همایش پس از داوری 26 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد و همچنین 23 سخنرانی و کارگاه مجزا غیر از ارائه مقالات خواهیم داشت و درباره موضوعاتی همچون، حفاظت و کیفیت تصویر در سی تی اسکن، رادیوگرافی دیجیتال، ماموگرافی تصویربرداری‌های هیبرید مانند پت-سی تی و ام‌.آر.آی مورد بحث و گفتگو می‌شود.
مهدوی گفت: با افزایش تعداد دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن از 0.2 دستگاه به 7.7 دستگاه به ازای یک میلیون نفر از سال 82 تا سال 93 اهمیت امر حفاظت از بیمار در برابر پرتو‌های یون‌ساز و کاهش دز تجمعی جامعه را نشان می‌دهد.
وی افزود: دو نشست تخصصی به صورت گفتگو درباره حفاظت کارشناسان و کارکنان در برابر اشعه یونیزان و یک پانل نیز درباره موارد قانونی در تکنولوژی رادیولوژی برگزار خواهد شد.
مهدوی با اشاره به اهمیت کیفیت تصویر رادیولوژی گفت: استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، بروزرسانی دستگاه‌های قدیمی و انجام کنترل کیفی استاندارد در حفاظت بیمار و ارائه کیفیت بهتر تصویر اهمیت دارد.
سی و پنجمین همایش رادیولوژی ایران و هفدهمین همایش علوم پرتونگاری ایران با موضوع‌های حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید 3 تا 6 اردیبهشت 98 در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد ش

http://www.banounews.ir/fa/News/138301/دوز-اشعه-یونیزان-وارده-به-بیماران-مطابق-با-استاندارد-جهانی
بستن   چاپ