آریا بانو
«شهریه» و «کلاس‌های فوق برنامه»؛ بیشترین شکایات خانواده‌ها از مهدهای کودک
شنبه 25 اسفند 1397 - 11:58:13
آریا بانو - سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی آخرین جزئیات ثبت تخلفات مهدهای کودک تا ابتدای اسفندماه را تشریح کرد.

منتظر شبر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از ابتدای سال تا ابتدای اسفند ماه 95 مورد شکایت در خصوص مهدهای کودک در بهزیستی ثبت شده است، گفت: بیشترین شکایت‌ها در استان تهران، شکایت والدین از شهریه مهدهای کودک بوده است.
وی با بیان اینکه در سایر استان‌ها بیشترین شکایت از مهدهای کودک در خصوص تنوع محتوای آموزشی و هزینه‌های تحمیل شده از سوی مهدها به خانواده بوده است، اظهارکرد: خانواده‌ها عمدتاً خواستار اجرا نشدن محتوای آموزشی اجباری در مهدها بوده‌اند.
سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی درباره نحوه شکایت و نظارت بر مهدهای کودک توضیح داد: شماره سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات دفتر امور کودکان و نوجوانان حوزه مهدهای کودک 3000012333 است. همچنین تنها مهدکودک‌هایی امکان نگهداری کودکان را دارند که آرم سازمان بهزیستی روی تابلوی آنها وجود دارد. این مراکز دارای کد شناسه هستند و خانواده‌ها می‌توانند در صورت بروز تخلف مهد کودک خاطی را به سازمان بهزیستی از طریق شماره مذکور معرفی کنند.
به گفته شبر پرداخت هزینه‌های فوق برنامه اجباری نیست و مهدهای کودک موظف هستند طبق بخشنامه‌ای که سازمان بهزیستی به آنها داده است، در ساعات برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، کلاس‌هایی برای کودکانی نمی‌خواهند در این کلاس‌ها شرکت کنند، در نظر بگیرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/138375/«شهریه»-و-«کلاس‌های-فوق-برنامه»؛-بیشترین-شکایات-خانواده‌ها-از--مهدهای-کودک
بستن   چاپ