آریا بانو
بازیگر نقش تختی: فیلم «غلامرضا تختی» تأثیر زیادی روی زندگی من گذاشت
جمعه 2 فروردين 1398 - 12:52:28
آریا بانو -
محسن تختی از چگونگی همکاری خود با پروژه سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی و تأثیر آن بر زندگی خود گفت.
محسن تختی بازیگر فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» درباره علت همکاری با این پروژه به باشگاه خبرنگاران گفت: چندین مورد دست به دست هم داد که این اتفاق خوب و بزرگ برای من رخ دهد. شباهت ظاهری و فعالیت در رشته کشتی از علت‌های همکاری بود. از همه مهمتر تست گریم و نظر نهایی کارگردان مزید بر علت شد تا من نقش جوانی آقا تختی را بازی کنم.
وی با اشاره به نکات جالب درباره ایفای این نقش بیان کرد: تشابه فامیلی و ظاهری با آقا تختی باعث شد که به خاطرش ورزش کشتی را انتخاب کردم. در ابتدا و پس از انتخاب برای این نقش، واقعا شوکه شدم. چون از بین تعداد کثیری از آدم‌های جامعه و کسانی که در رشته کشتی فعالیت دارند و به آقا تختی علاقه‌مند هستند و شاید دوست داشته باشند در نقش او بازی کنند، من به این پروژه پیوستم. می‌توانم بگویم یکی از عجیب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین اتفاقات زندگی من رقم خورد.
این بازیگر عنوان کرد: آقا تختی اسطوره‌ای است که همه دوستش دارند و نسبت به او بی تفاوت نیستند. پس بازی در چنین نقشی برای من می‌توانست بهترین اتفاق باشد. امیدوارم برای همه چنین اتفاقات خوبی رخ دهد.
وی در خصوص تحقیق و بررسی برای رسیدن به نقشش اظهار داشت: قطعا برای رسیدن به این نقش نیاز به تحقیق داشتم. البته اطلاعاتی که از قبل داشتم کمک زیادی به من کرد. از همه مهمتر بهرام توکلی و تیم تحقیقات، کتاب و فیلم‌هایی در اختیار من قرار دادند تا شناخت من نسبت به زندگی حرفه‌ای و شخصی آقا تختی بیشتر شود. همه این‌ها به روند بازی ام در فیلم کمک شایانی کرد. انصافا بهرام توکلی زمان زیادی را با دقت و وسواس صرف کرد تا جایی که حتی سر صحنه از راهنمایی کردن دریغ نمی‌کرد. فیلمنامه دقیق سعید ملکان و بهرام توکلی مسیر درستی برای ایفای این نقش بود.
تختی در خصوص لزوم پرداختن به چنین فیلم‌هایی در سینمای ایران گفت: واقعیت اینجاست که ما باید راجع به اسطوره‌های ایرانی مانند آقا تختی بیشتر و بهتر عمل کنیم و آثار بیشتری تولید کنیم. قطعا این رویکرد اتفاقات مثبت فراوانی همراه خواهد داشت.

http://www.banounews.ir/fa/News/140772/بازیگر-نقش-تختی--فیلم-«غلامرضا-تختی»-تأثیر-زیادی-روی-زندگی-من-گذاشت
بستن   چاپ