آریا بانو
خطرناک‌ترین زمان‌ها برای زایمان زنان باردار
جمعه 2 فروردين 1398 - 15:14:22
آریا بانو -
خطرناک‌ترین زمان‌ها برای زایمان زنان باردار
٣٦
٠
باشگاه خبرنگاران / کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زنان بارداری که شب‌ها، درطول تعطیلات آخر هفته یا در تعطیلات سال نو و سایر مناسبت‌هایی که تعطیلی وجود دارد دچار درد زایمان می‌شوند و به طور طبیعی فرزند خود را به دنیا می‌آورند بیشتر از سایر زمان‌ها درمعرض عارضه‌های ناشی از بارداری و حتی مرگ قرار می‌گیرند.
کارشناسان میزان خطر زایمان در طول شب و ایام تطعیل برای مادران را حدود 20 درصد بیش از سایر زمان‌ها اعلام کرده‌اند.
نرخ بالای مرگ و میر زنان باردار آمریکا
در کشور آمریکا در هر 100 هزار زایمان طبیعی، 26.5 مادر به طور متوسط جان خود را از دست می‌دهند که رقم بسیار بالایی به نسبت سایر کشور‌های توسعه یافته است که در آن نرخ مرگ و میر مادر حدود 9.2 در هر 100 هزار تولد است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهند زنانی که در شب دچار درد زایمان می‌شوند بیش از سایر زنان با مشکل‌های پیش بینی نشده‌ای، چون کاهش فشارخون درحین زایمان، خون ریزی غیرعادی، پارگی رحم، نیاز به هیسترکترومی اورژانسی، جراحی، بستری در بخش ICU و مواردی از این دست مواجه می‌شوند.
این یافته‌ها حاصل تحقیق پژوهشگران دانشگاه ایالتی کلرادو برروی شیفت شب بیمارستان‌ها و میزان موفقیت زایمان زنان باردار در زمان زایمان در بازه‌های زمانی شب و تعطیلات است.
عوامل تشدید خطر مرگ و میر در زایمان
کارشناسان افزون بر احتمال خستگی پزشکان و تیم پرستاری شیفت شب بیمارستان ها، موارد دیگری، چون بی توجهی پزشک به وضعیت سلامت مادر در حین بارداری، تجویز بیش از اندازه جراحی سزارین و سن بالای مادران در زمان بارداری را در ایجاد خطر افزایش مرگ و میر اثرگذار می‌دانند.
تیم پژوهش طی سال‌های 2005 تا 2010 به بررسی بیش از 2 میلیون تولد در بیمارستان‌های آمریکا پرداخته‌اند.
کارشناسان برای جلوگیری از بروز خطر در زمان زایمان مادران در شب و تعطیلات سال نو یا آخر هفته، توصیه می‌کنند زمان دقیق زایمان از سوی پزشک مورد بررسی قرار بگیرد و به اطلاع مادر و خانواده او و نیز کادر درمانی برسد.
همچنین آموزش کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان‌ها برای مواجهه با مشکل‌های غیربرنامه ریزی شده در شب می‌تواند سبب آمادگی بهتر آن‌ها برای مقابله با وضعیت‌های غیر قابل پیش بینی بیماران شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/140789/خطرناک‌ترین-زمان‌ها-برای-زایمان-زنان-باردار
بستن   چاپ