آریا بانو
چرا جاي دکمه پيراهن مردان با زنان فرق دارد؟
يکشنبه 2 آذر 1393 - 12:43:36 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
شايد در پاسخ به چرايي اين تفاوت گفته شود که بيشتر زنان چپ دست و بيشتر مردان راست دست هستند اما اين فرض اشتباه است و اکثر افراد چه زن و چه مرد راست دست هستند. دليل اصلي در متفاوت بودن محل دوخت دکمه در پيراهن‌هاي مردانه و زنانه مي‌تواند در فرهنگ و طراحي لباس ريشه داشته باشد. در چند قرن گذشته مردان و زنان نسبت به امروز لباس بيشتري به تن کرده و حتي نسبت به افراد عصر حاضر کمتر استحمام مي‌کردند.

بسته به دوره‌هاي زماني مختلف مردان ممکن است جليقه، شلوار و ژاکت پشمي بپوشند اما لباس زنان به‌ طور معمول مختصرتر بوده است. همچنين در افراد طبقه بالا و مياني جامعه مردان به‌ طور کلي خود لباس‌هايشان را به تن مي‌کرده‌اند اما زنان به کمک خدمه‌هاي خود آماده مي‌شدند. به همين دليل خياطان خيلي زود متوجه شدند جابه جا کردن محل قرار دادن دکمه لباس زنان، سرعت پوشاندن لباس به آنها را افزايش مي‌دهد.

 با اين حال اکنون که زنان بدون کمک خدمه لباس به تن مي‌کنند چرا اين روش قديمي ادامه پيدا کرده است؟ دليلي وجود ندارد که جاي قرار دادن دکمه پيراهن مردان در زنان تغيير نکند اما هيچ‌کس از آنچه در گذشته رايج شده و تاکنون تداوم پيدا کرده شکايتي نداشته و حتي افراد بسياري به آن توجه نکرده‌اند.


http://www.banounews.ir/fa/News/1416/چرا-جاي-دکمه-پيراهن-مردان-با-زنان-فرق-دارد؟
بستن   چاپ