آریا بانو
وجه تشابه آتش‌نشانی و بازیگری بسیار است / بازی در نقش یک اسطوره دوست‌داشتنی افتخار بزرگی بود / روایت محسن تختی از حضور در فیلم "غلامرضا تختی"
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 09:19:28
آریا بانو - محسن تختی می‌گوید سکانس خداحافظی تختی از فعالیت حرفه‌ای در فیلم "غلامرضا تختی" یکی از سکانس‌های سخت او در این پروژه بود.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : "غلامرضا تختی" ساخته بهرام توکلی که اولین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد این روزها به واسطه نوروز بر پرده سینماها جا باز کرده است، فیلمی در وصف زندگی پهلوان نامی ایران "تختی" که از دوران کودکی او آغاز می‌شود و تا اوج دوران ورزشی و همچنین لحظات پایانی زندگی تختی را در بر می‌گیرد.
درابتدا قرار بود نقش تختی را امیر جدیدی ایفا کند و او شش ماه نیز برای ایفای این نقش تمرین کرد، اما وسواس کارگردان و همچنین طولانی بودن مدت زمان گریم باعث شد تا جدیدی از حضور در این نقش انصراف دهد و جای او را محسن تختی بگیرد. او هیچ نسبتی با تختی ندارد اما مرام و منش تختی سرلوحه کار و زندگی‌اش بوده است. محسن تختی را شاید مخاطبان مسابقه "فرمانده" به خاطر داشته باشند جوان آذری آتش‌نشانی که با جان و دل در مسابقه شرکت کرد. حالا او بر پرده سینماها و در نقش جهان پهلوان تختی دیده می‌شود.
محسن تختی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره بازخورد مخاطبان از دیدن بازی او گفت: به نظر من مردم از نقشی که بازی کردم راضی بودند و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. برای من بازی در نقش یک اسطوره دوست داشتنی افتخار بزرگی بود. پذیرش این نقش مسئولیت‌هایی برای من به همراه داشت و کارم را علاوه بر این که مسئولیت نیز می‌آورد سخت و سنگین‌تر کرد.

وی درباره حس و حال خود برای ایفای نقش "غلامرضا تختی" بیان کرد: همه می‌دانیم تختی اسطوره‌ای بود که همه جوان‌ها نسبت به او شناخت دارند و حساسیت خاصی روی او دارند. اتفاقات دست به دست هم دادند تا من در این نقش بازی کنم و زمانی که این پیشنهاد داده شد حس عجیبی داشتم. به هر حال تختی از ابتدا الگوی ورزشی من بود و ارادت خاصی نسبت به او داشتم و بعد از بازی نیز با توجه به شناختی که از او داشتم و یافتم و همچنین تشابه فامیلی که دارم این ارادت و علاقمندی بیشتر شد و حس خوبی نسبت به این اتفاق دارم.
تختی در ادامه به فیلم‌هایی که از تختی وجود داشت و میزان پژوهش‌هایش درباره زندگی این پهلوان اشاره کرد و افزود: آقای توکلی و آقای ملکان همزمان با در اختیار گذاشتن فیلمنامه توضیحاتی درباره شخصیت و زندگی و رفتار و منش تختی به من دادند و اطلاعات در اختیارم بود. فیلم‌هایی هم درباره او وجود داشت که دیدم و محض آشنایی بیشتر بود، ضمن این که قبلا هم خودم درباره زندگی او کتاب بسیار خوانده بودم و با زندگی تختی غریبه نبودم، اما برای ایفای بهتر این نقش توکلی و ملکان و راهنمایی آنها بسیار به من کمک کرد. همان اطلاعاتی که درباره تختی داشتم نیز باعث شد بیشتر به حس تختی نزدیک شوم.
وی در پاسخ به این سوال که حضور در مسابقه فرمانده تا چه اندازه از میزان استرس او در ایفای نقش کاست، گفت: مستند فرمانده یک رئالیتی شو بود و تعداد دوربین‌ها به دلیل این که همه چیز یک بار اتفاق می‌افتاد بسیار زیاد بود و گاهی به 15 تا 20 دوربین می‌رسید. حضوردر این مستند باعث آشنایی من با دوربین شد و سر این کار دیگر استرس دوربین نداشتم و راحت کار کردم.
تختی همچنین درباره سخت‌ترین سکانس‌هایی که در این فیلم بازی کرد سخن گفت و ادامه داد: سخت ترین سکانس به لحاظ روحی برای من بازی در سکانس خداحافظی تختی از کشتی بود که سخت بود و خودم ناراحت شدم ولی به لحاظ جسمانی همه سکانس‌های کشتی و مسابقات مرحوم تختی بود که بسیار برای آن‌ها اذیت شدم و خستگی بیش از اندازه‌ای برای من به همراه داشت، اما علاقه‌ای که نسبت به تختی داشتم همه سختی را آسان کرد. من روزانه حدود پنج ساعت زیر گریم بودم و اگر محرک روحی برایم وجود نداشت، از نظر جسمی کم می‌آوردم اما به عشق تختی کار کردیم و از این اتفاق نیز بسیار خوشحال هستم.
او با اشاره به این که خودش نیز کشتی گیر بوده است، افزود: من پیش از این 10 سال کشتی کار می‌کردم ولی چند سالی است که دیگر کار نمی کنم و غریبه با این فضا نبودم. به همین دلیل نیز معتقدم وجه اشتراک من با تختی کم نبود. مقایسه نیست اما تشابه اسمی با او و تجربه کشتی و ته چهره نزدیکی که به او داشتم همه دست به دست هم دادند تا من در این فیلم حضور داشته باشم.
تختی در خاتمه درباره تشابه آتش نشانی و بازیگری اظهار کرد: آتش نشانی و بازیگری با هم وجه اشتراک دارند و شبیه به هم، هر دو پراز استرس و با تنوع کاری بالا هستند.

http://www.banounews.ir/fa/News/141943/وجه-تشابه-آتش‌نشانی-و-بازیگری-بسیار-است---بازی-در-نقش-یک-اسطوره-دوست‌داشتنی-افتخار-بزرگی-بود---روایت-محسن-تختی-از-حضور-در-فیلم-"غلامرضا-تختی"
بستن   چاپ