آریا بانو
5 بيماري موبايلي را بشناسيد
سه شنبه 4 آذر 1393 - 12:48:01 PM
مهر
fiogf49gjkf0d
در سال هاي اخير و در عصر فناوري، تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ ها بخش جدايي ناپذيري از زندگي امروزه را تشکيل داده اند. اما وسايل ارتباطي جديد با بيماري هاي مختلفي همراه هستند که در دراز مدت براي انسان خطرناک بوده و مي توانند انسان ها را تا پاي صدمات و آسيب هاي جدي پيش ببرند.

* خواب نامنظم و افزايش بيماري هاي مختلف

تلفن هاي همراه در زمان خواب نيز در نزديکي تخت يا محل استراحت قرار مي گيرند تا با کوچکترين لرزشي به کنترل آنها پرداخته شود. اين عادت هميشگي باعث اختلال در خواب و ابتلا به بيماري هاي مختلف را افزايش مي دهد. پزشکان معتقدند الگوي نامناسب خواب با افزايش ابتلا به بيماري هاي مزمن در ارتباط است.

* ارتباط بين ارسال پيامک و کمردرد

نوشتن و ارسال هر پيامک با فشار زيادي بر ستون فقرات همراه است. ارسال دائمي پيامک و زاويه دار بودن سر باعث مي شود تا ناحيه گردن و شانه ها دچار سايش شده و ستون فقرات را با مشکلات بسياري مواجه کند که گاهي اوقات تا اعمال جراحي سخت و چندين ساعته پيش خواهد رفت و منحني طبيعي ستون فقرات در اثر ارسال دائمي پيامک دچار تغيير شکل مي شود.

* تاثير نور آبي موبايل بر پوست

پزشکان معتقدند نور آبي و اشعه تلفن همراه با چروک هاي پوستي در ارتباط است. اشعه هاي موبايل به بافت پوستي نفوذ کرده و باعث مرگ سلولي مي شوند که در نتيجه با لکه هاي پوستي و چين و چروک همراه خواهد بود.

* تاثير تلفن همراه بر ضعيفي چشم

نور تلفن همراه و ساير وسايل ارتباطي مانند لپ تاپ، تبلت و تلويزيون هاي تخت مي توانند به چشم آسيب رسانده و باعث ضعيفي چشم شوند.

* ارتباط بيماري دست ها و موبايل

محققان معتقدند ارتباط هميشگي و دائمي با تلفن هاي همراه و لپ تاپ مي تواند ابتلا به بيماري هاي مختلفي مانند التهاب انگشتان، تاندون هاي دست و ... را به همراه داشته باشد.


http://www.banounews.ir/fa/News/1422/5-بيماري-موبايلي-را-بشناسيد
بستن   چاپ