آریا بانو
روش‌هایی جدید برای حفظ حالت طبیعی استخوان فک و دندان
يکشنبه 4 فروردين 1398 - 20:15:36
آریا بانو -
روش‌هایی جدید برای حفظ حالت طبیعی استخوان فک و دندان
١٦٠
٠
باشگاه خبرنگاران / حسن محمدی متخصص دندانپزشک و عضو انجمن دندانپزشکان کشور اظهار کرد: امروزه روش‌های جدیدی در دنیا در برای کشیدن دندان به وجود آمده است که در این تکنیک‌ها دندان خراب بدون تخریب محل حفره کشیده می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل آمار بالای دندان‌های پوسیده در کشور نسبت به استاندارد سازمان بهداشت جهانی در برخی از موارد متخصصان دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان می‌شوند که در این حالت با انجام این عمل استخوان فک دچار ترک و حتی شکستگی کامل می‌شود و بافت لثه از بین می‌رود.
محمدی بیان کرد: برای جلوگیری از تخریب بافت لثه، فک و استخوان بعد از کشیدن دندان مواد مخصوصی برای پر کردن حفره خالی شده در داخل لثه ریخته می‌شود و این مواد تا انجام ایمپلنت در دهان بیماران باقی می‌ماند؛ این عمل باعث می‌شود تا بافت فک و استخوان برای انجام عمل ایمپلنت از بین نرود.
تزریق موادی از جنس استخوان گاو برای جلوگیری از تخریب بافت لثه
این متخصص دندانپزشک تأکید کرد: موادی که بعد از کشیدن دندان در داخل حفره تزریق می‌شود از استخوان گاو است که از تخریب بافت فک و استخوان و لثه جلوگیری می‌کند.
وی گفت: معمولا بعد از کشیدن دندان پوسیده بافت فک و استخوان بین 30 تا 60 درصد تحلیل پیدا می‌کند و این ماده مخصوص مانع از ترک برداشتن استخوان دندان و خرابی لثه می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه برای انجام عمل ایمپلنت باید بافت لثه حفظ شود، بیان کرد: یکی از معضلات جدی امروز سلامت دهان و دندان است زیرا با تخریب این عضو از بدن اعتماد به نفس افراد کاهش پیدا می‌کند و باعث بروز اختلالات روحی و روانی می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/142270/روش‌هایی-جدید-برای-حفظ-حالت-طبیعی-استخوان-فک-و-دندان
بستن   چاپ