آریا بانو
از خشک کردن لباس در داخل اتاق بپرهيزيد
دوشنبه 10 آذر 1393 - 2:28:18 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
پزشکان معتقدند خشک کردن لباس‌هاي شسته شده در فضاي بسته مي‌تواند براي مبتلايان به آسم يا افرادي که سيستم ايمني ضعيفي دارند خطرات جدي داشته باشد. خشک کردن لباس‌هاي خيس داخل اتاق يا قرار دادن آن‌ها روي دستگاه‌هاي گرمايشي مثل شوفاژ مي‌تواند سطح رطوبت را تا 30 درصد افزايش دهد و فضاي مناسبي را براي رشد هاگ‌ها فراهم سازد که برخي از اين هاگ‌ها عامل بروز عفونت ريوي در افراد به حساب مي‌آيند.

پرفسور «ديويد دنينگ» از مرکز ملي «آسپرژيلوزيس» در منچستر گفت: لباس‌هاي خيس حاوي مقدار قابل توجهي آب است که در صورت خشک کردن آن‌ها در فضاي اتاق، اين آب بخار شده و در فضاي اطراف منتشر مي‌شود. بيشتر افراد در برابر قارچ‌هاي توليد شده در اين فضاي رطوبتي ايمن هستند اما در مبتلايان به آسم اين وضعيت موجب سرفه و خس خس سينه مي‌شود. همچنين در افرادي که سيستم ايمني ضعيفي دارند همچون مبتلايان به سرطان و ايدز، اين نوع قارچ مي‌تواند به سلامت ريه‌ها و سينوس‌ها آسيب وارد کند و موجب آسپرژيلوزيس ريوي شود.

 آسپرژيلوزيس به گروهي از بيماري‌ها اطلاق مي‌شود که توسط هاگ‌ها ايجاد مي‌شوند. بسته به تعدادي از فاکتورها، علائم به لحاظ شدت متفاوت است و مي‌تواند از خس خس کردن معمولي تا سرفه همراه با خلط خوني متغير باشد.


http://www.banounews.ir/fa/News/1453/از-خشک-کردن-لباس-در-داخل-اتاق-بپرهيزيد
بستن   چاپ