آریا بانو
پديده رو به رشد آزار کودکان در مالزي
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 4:28:04 PM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - کوالالامپور - ایرنا - هفته گذشته بخش قابل توجهی از اخبار مالزی اختصاص به کودک آزاری هایی داشت که باعث شد برخی تحلیلگران با واکاوی این پدیده رو به رشد دیدگاه های خود را در خصوص آن مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، آمار رسمی نشان می دهد مالزی در هفت سال گذشته شاهد 13 هزار و 272 مورد کودک آزاری و آزار جنسی گزارش شده بوده که براساس این آمار سالانه یک هزار و 896 کودک قربانی این پدیده رو به رشد شده اند.
برخی گزارش ها نشان می دهند آمار رسمی ارائه شده تنها مرتبط به مواردی هستند که آشکار شده اند و رقم واقعی کودک آزاری در این کشور بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است.
در واقع بسیاری از موارد کودک آزاری ممکن است به دلیل تهدیدات فرد خاطی و یا ترس خانواده ها از مطرح شدن پرونده مربوط به کودک خود هرگز در جایی ثبت نشود.
کودک آزاری و آزار جنسی کودکان در این کشور به گونه ای است که حتی در مواردی کودک آزارها با قربانی این نوع کج رفتاری ها ازدواج نیز کرده اند که آخرین نمونه آن اوایل ماه جاری در این کشور رخ داد.
در این مورد یک مرد 40 ساله مدیر رستوران که یک همسر و چهار فرزند 2 تا 17 ساله داشت، یک دختر 12 ساله را مورد آزار جنسی قرار داد و به منظور رهایی از مجازات با این قربانی ازدواج کرد.
پدر این دختر قربانی با دریافت 10 هزار رینگیت (دو هزار و 328 دلار) از طرف فرد متجاوز پرونده شکایت خود را پس گرفت.
"شهاب‌ الدین یحیی" یک نماینده مجلس مالزی اخیرا گفت افرادی که آزارهای جنسی را انجام می دهند می ‌توانند با قربانیان خود ازدواج کنند و بعضی از دخترهای 12 ساله از نظر "جسمی و روحی" نیز آمادگی ازدواج دارند.
براساس ماده 376 قانون جزا در مالزی، افرادی که کودکی را مورد آزار جنسی قرار دهند و گناه آنها اثبات شود به 20 سال زندان و شلاق محکوم می شوند.
از جمله پرونده هایی که هفته گذشته در صدر خبرهای مالزی قرار گرفت و رسانه های مختلف از جمله روزنامه "نیو استریت تایمز" به طور گسترده به آن پرداختند، آزار جنسی یک دختر 12 ساله به وسیله یک مرد 40 ساله بود. آزار جنسی که مادر از طریق دفتر خاطرات دخترش به این موضوع پی برد.
در واقع روابط دوستی این مرد با مادر قربانی باعث شد که این زن چهار فرزند خود را هنگامی که به چین سفر کرده بود به این مرد بسپارد.
به نوشته روزنامه "استار"، در پرونده دیگری هفته گذشته یک مرد 21 ساله یک دختر 17 ساله را مورد آزار جنسی قرار داد که حاصل این آزار جنسی تولد یک کودک بود.
پرونده دیگری که هفته گذشته در مالزی جنجال بیشتری به دنبال داشت، مربوط به دو برادری بود که خواهر کم سن و سال خود را مورد آزار جنسی قرار داده بودند.
روزنامه "نیو استریت تایمز" نوشت بنابر اظهارات قربانی این پرونده، برادر 18 ساله وی از سال 2015 تاکنون چند بار وی را مورد آزار جنسی قرار داده و برادار 20 ساله نیز از زمانی که این دختر 12 ساله بوده به آزار جنسی و فیزیکی او پرداخته است.
"نیو استریت تایمز" همچنین هفته گذشته خبری را منتشر کرد که عمق فاجعه آزارهای جنسی کودکان را در مالزی نشان می دهد. بر اساس این خبر، پلیس هفته گذشته در روستای "تیبیدو" در ایالت "ساراواک" چهار مرد که همگی کشاورز بودند را دستگیر کرد که دو عضو یک خانواده را مورد آزار جنسی قرار می دادند.
پلیس پس از دریافت گزارشی در مورد مراجعه یک دختر نوجوان به بیمارستان برای درمان و باردار بودن وی، موفق به دستگیری این افراد شد. خواهر این دختر 13 ساله که یک سال بزرگتر از او بود نیز توسط چهار عضو خانواده اش مورد آزار جنسی قرار گرفته بود.
این دو دختر به همراه پدر مجرد خود و سه متهم دیگر در یک خانه زندگی می کردند.
براساس گزارش "نیو استریت تایمز"، دو ماه پیش نیز یک پدربزرگ 72 ساله، پسر 40 ساله اش و سه نوه پسری 16 تا 21 ساله وی به دلیل آزار جنسی و زنای محسنه در روستای "لیمبانگ" در ایالت "ساراواک" بازداشت شدند.
این افراد دختر نوجوان خانواده را بارها و سال ها مورد آزار جنسی قرار داده بودند.
در بین این دو پرونده نیز، مرد 36 ساله ای که بیش از 600 اتهام انحراف جنسی از جمله آزار جنسی دختر 12 ساله خود را داشت، در دادگاه ویژه جرائم جنسی علیه کودکان در پوتراجایا محاکمه شد.
این پرونده ها که واکنش های زیادی در مالزی به همراه داشت، به طور کلی نشان می دهد در چهار ماهه سال جاری آمار آزار جنسی کودکان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
آمار رسمی نشان می دهد با251 مورد آزار جنسی کودکان تنها در ایالت ساراواک این جنایت افزایش 41.81 درصدی در چهار ماهه اول سال جاری به نسبت سال گذشته داشته است، در حالی که این رقم در دوره مشابه سال پیش از آن 177 مورد گزارش شده است.
در سال گذشته 12 هزار و 482 مورد بارداری نوجوانان تنها در ایالت ساراواک مالزی گزارش شده که 516 مورد از متعلق به "کوچنیگ" مرکز این ایالت بوده است.
وقوع این جرایم و آمار مرتبط با آن اکنون این سئوال را در محافل مالزی مطرح کرده است که آیا مقامات این کشور اقدامات کافی برای حل این معضل انجام داده اند و آیا با وجود این شرایط مالزی جای امنی برای کودکان است؟
آساق

http://www.banounews.ir/fa/News/14553/پديده-رو-به-رشد-آزار-کودکان-در-مالزي
بستن   چاپ