آریا بانو
بانوي اسکي باز نروژي به دليل استفاده از کرم لب از المپيک 2018 محروم شد
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 12:02:04 PM
ورزش بانوان
بانو نیوز - ترسه جوهاگ اسکی باز نروژی و دارنده سه مدال المپیک به خاطر استفاده از کرم لب از رقابت در المپیک 2018 زمستانی پیونگ‌چانگ محروم شد.

به گزارش بانو نیوز به نقل از سایت ورزش بانوان؛ ترسه جوهاگ ( Therese Johaug ) اسکی باز در رشته کراس کانتری نروژی و دارنده سه مدال المپیک به خاطر استفاده از کرم لب از رقابت برای نروژ در المپیک ۲۰۱۸ زمستانی به میزبانی پیونگ‌چانگ کره جنوبی محروم شد.

بنا بر بیانیه ۱۳ اکتبر ۲۰۱۶ فدراسیون بین المللی اسکی ترسه جوهاگ از نوعی از استروئید استفاده کرده است؛ هورمونی که استفاده از آن نقض مقررات دوپینگ محسوب می‌شود.


ترسه جوهاگ بانوی اسکی باز نروژی به دلیل استفاده از کرم لب از المپیک محروم شد
مورد دوپینگ وی مربوط به استفاده از نوعی کرم لب محتوی مواد ممنوعه است که به تجویز پزشک برای آفتاب سوختگی استفاده کرده بود.
در حالیکه اسکی باز ۲۹ ساله نروژی به مدت ۱۳ ماه ممنوع شده بود، ماه مارس سال جاری فدراسیون بین المللی اسکی (FIS) این تصمیم را به چالش کشید و استدلال کرد که ممنوعیت وی باید بین ۱۶ تا ۲۰ ماه تمدید شود، چون او این دارو را از یک کشور خارجی خریداری نموده و چون تا به حال استفاده نکرده است برای او ناشناخته بود. باید تحقیاقت بیشتری می‌کرده و در این راستا وی باید در این زمینه پاسخگو باشد.
از طرفی این کرم لب برچسب‌های هشدار دهنده داشته که وجود نوعی استروئید را اخطار می‌داده و اسکی باز نروژی باید با دقت بیشتری از داروها استفاده کند.
در همین راستا ممنوعیت جوهاگ تا دو ماه بعد از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸، در شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی تمدید شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/14700/بانوي-اسکي-باز-نروژي-به-دليل-استفاده-از-کرم-لب-از-المپيک-2018-محروم-شد
بستن   چاپ