آریا بانو
معاون رئيس جمهوري اعلام کرد؛
درخواست تبديل زندگينامه مريم ميرزاخاني به واحد درسي
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 1:36:09 PM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- ایرنا- معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه درخواست تبدیل زندگینامه مریم میرزاخانی به واحدت درسی شده است، گفت: مرگ وی ما را به این فکر فرو برد که چگونه بیاندیشیم؛ چگونه سرمایه‌ های ارزشمندمان را حفظ کنیم و آنها را که در لایه زیرین جامعه اند کشف و صیقل داده و بتوانیم مریم ‌های دیگری داشته باشیم.

مریم میرزاخانی، ریاضیدان نابغه ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد، 24 تیرماه در سن 40 سالگی به دلیل بیماری سرطان در آمریکا درگذشت.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در مراسم «خاموشی یک ذهن زیبا» که به مناسبت بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی در پژوهشکده علوم انسانی برگزار شد، افزود: بدون شک آثار و خدمات مریم میرزاخانی، نام او را در تاریخ علم ایران و جهان پرآوازه خواهد کرد، اما در کمال ناباوری وی را از دست دادیم.
وی گفت: این شاگرد صبور ریاضی به عنوان نخستین ایرانی و اولین زن توانست مدال فیلدز را کسب کند و برای همه ایرانی ها افتخار بیافریند؛ درس بزرگی به جوانان ما داد که برای مسیر طولانی علم حد و پایانی قائل نباشند.
مولاوردی با بیان اینکه میرزاخانی باور حضور زنان در ریاضیات را تغییر داد، ادامه داد: مرگ وی تلنگری برای همه ماست که قدر سرمایه‌ های انسانی خودمان را بدانیم.


http://www.banounews.ir/fa/News/14719/درخواست-تبديل-زندگينامه-مريم-ميرزاخاني-به-واحد-درسي
بستن   چاپ