آریا بانو
عادل یراقی: فیلم ساختن در ایران دل شیر و صبر ایوب می‌خواهد
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 14:21:47
آریا بانو - عادل یراقی می‌گوید برای فیلم ساختن باید هم پوست کلفت بود و از سختی‌ها عبور کرد و هم پوست نازک بود و حساسیت‌های هنری را در نظر گرفت.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : عادل یراقی کارگردان که پیش از این فیلم سینمایی "امتحان نهایی" را کارگردانی و روانه پرده سینماها کرد، مدتی است قصد دارد فیلم جدید خود را بسازد اما هنوز در سکوت خبری به سر می‌برد.
او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت فیلم جدیدش گفت: در حال حاضر منتظر صدور پروانه ساخت هستم و بنابراین برای فیلم کار خاصی انجام ندادم. فکر می‌کنم همه چیز به امسال موکول شود.
یراقی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا ساخت فیلمش تا این حد به تعویق افتاده است، گفت: برای ساخت فیلم دل شیر و صبر ایوب این روزها لازم است و وقتی فیلمی تمام می‌شود کاملا خالی از انرژی می‌شوید و همه آینده آن اثر نیز بستگی به اکران آن دارد؛ اما وقتی اثر اکران می‌شود و شما از ساخت فیلم فارغ می‌شوید دوباره خطر کردن و وارد این میدان شدن نیازمند زمان است. در این راه باید هم پوست کلفت بود و هم پوست نازک و این کار بسیار سختی است. چرا که باید علاوه بر در نظر گرفتن حساسیت‌های هنری در ساخت یک اثر، در عین حال سخت باشی تا در پروسه اکران و عرضه نیز بتوانی سربلند و موفق بیرون بیایی.
وی همچنین افزود: اما در این مدت بیکار هم نبودم و چند نمایشگاه عکس با محوریت طبیعت در خارج از ایران برگزار کردم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان برخوردار شد.
این هنرمند درباره برگزاری نمایشگاه عکس خود در داخل کشور نیز اظهار کرد: دوست دارم در داخل کشور نیز نمایشگاه عکس داشته باشم اما از آنجایی که شرایط برگزاری نمایشگاه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد، در ایران این کار را انجام ندادم. در داخل کشور پروسه طولانی مدتی باید طی شود تا بتوان نمایشگاه برگزار کرد و زحماتی که برایش کشیده شده نیز دیده نمی‌شود. نمایشگاه قبلی من در ماه رمضان بود که متاسفانه زمان مناسبی نبود و به همین دلیل فکر کردم در خارج از کشور اگر نمایشگاهم را برگزار کنم قطعا اتفاقات بهتری برای آن رقم خواهد خورد.
این کارگردان همچنین درباره دلایل انتخاب سوژه طبیعت و بازخورد مخاطبان خارجی با آثار خود نیز بیان کرد: من با طبیعت بیشتر عیان هستم و بسیار سفر می‌روم و عکاسی در طبیعت انجام می‌دهم. با این که به بناهای تاریخی علاقمند هستم اما در عکس‌هایم از این عناصر استفاده نمی‌کنم و عکس‌هایم عمدتا خلوت هستند و گرافیک در عکس برایم مهم است. وقتی این گرافیک در طبیعت وجود دارد و در کادر عکس چیده می‌شود، جالب است و برای مخاطب جذابیت دارد. خوشبختانه بازخوردها در سه نمایشگاهی که برگزار کردم بسیار خوب بود و تمدید شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/147421/عادل-یراقی--فیلم-ساختن-در-ایران-دل-شیر-و-صبر-ایوب-می‌خواهد
بستن   چاپ