آریا بانو
چغندر گیاهی موثر در کاهش فشار خون
يکشنبه 11 فروردين 1398 - 19:55:40
آریا بانو -
چغندر گیاهی موثر در کاهش فشار خون
٣٨
٠
ایرنا / مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد افزودن مقدار کمی چغندر به غذا در کنترل فشار خون موثر است.
مطالعات قبلی نقش پتاسیم را در کنترل فشار خون تایید کرده است و مطالعات جدید نشان می‌دهد افزودن مقدار کمی چغندر یا نیترات غذایی به غذا در کنترل فشار خون بسیار موثر است.
براین اساس بسیاری از سبزیجات از قبیل کرفس، کاهو و اسفناج حاوی نیترات هستند که می توانند تاثیر غذاهای شور را بر فشار خون خنثی کنند.
فشار خون نیرویی است که توس مطالعات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد افزودن مقدار کمی چغندر به غذا در کنترل فشار خون موثر است.
ط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.
بدن به نمک نیاز دارد. یون‌های سدیم به حمل و انتقال آب در بدن کمک می‌کنند و نقش کنترل پالس‌های عصبی را برعهده دارند. با این وجود، مصرف بیش از اندازه نمک بدن را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.
زمانی که نمک زیادی مصرف می‌شود، بدن به منظور شستن نمک، آب بیشتری در خود نگه می دارد که همین امر منجر به افزایش فشار خون می شود. دلیل ورم کردن دست و پا و صورت نیز پس از مصرف نمک همین موضوع است.
باوجودیکه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مصرف روزانه کمتر از دو هزار میلی‌گرم نمک را توصیه می‌کند، اکثر افراد بیش از سه هزار و چهارصد میلی‌گرم نمک مصرف می‌کنند. مصرف نمک مهمترین عامل افزایش فشار خون است. محققان به تولیدکنندگان محصولات شور از قبلی انواع سس توصیه می‌کنند که در محصولات خود از عصاره سبزیجات حاوی نیترات استفاده کنند تا اثر نمک بر فشار خون را خنثی کند.
نتایج این مطالعه در Hypertension منتشر شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/147524/چغندر-گیاهی-موثر-در-کاهش-فشار-خون
بستن   چاپ