آریا بانو
فیس‌براش‌ها می‌تواند باعث بروز التهاب و خشکی پوست شود
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 21:36:21
آریا بانو -
فیس‌براش‌ها می‌تواند باعث بروز التهاب و خشکی پوست شود
٣٦
٠
سلامانه / در سال‌های اخیر براش‌های صورت وارد بازار شده‌اند که ادعای سازندگان آنها پاکسازی و لایه‌برداری پوست، افزایش گردش خون ناحیه صورت و از بین بردن جوش‌های سرسیاه است.
دکتر فریده رادمهر، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سلامانه» در این باره گفت: «فیس‌براش به اصطلاح همانند دستگاه سمباده زدنی است که لایه‌های مرده پوست را با ظرافت جدا می‌کند و از طرفی باعث شتسشوی آن می‌شود. با این وجود استفاده از این دستگاه‌ها با توجه به اینکه خاصیت لایه‌برداری پوستی دارند، می‌تواند مشکلاتی به دنبال داشته باشد.»
وی در ادامه افزود: «استفاده بی‌رویه و مکرر می‌تواند باعث بروز التهاب و خشکی پوست شود. بنابراین کسانی که پوست‌های حساس و خشک دارند یا به اگزمای پوستی یا روزه آسه مبتلا هستند، باید با احتیاط بسیار از این دستگاه‌ها استفاده کنند یا اینکه شاید با منع مصرفی همراه باشند. همچنین استفاده از این دستگاه‌های براش‌ صورت در افراد مستعد آکنه پوستی و کسانی که سابقه آفتاب سوختگی دارند یا دارای زخم‌های باز ناحیه صورت هستند توصیه نمی‌شود. از دیگر افرادی هم که نمی‌توانند از فیس براش استفاده کنند می‌توان به افراد دارای ضایعات عفونی و زگیل اشاره کرد چراکه این احتمال وجود دارد که این ضایعات به دیگر نقاط بدن منتشر شود.»
این متخصص پوست و مو با بیان اینکه تهیه و استفاده از این براش‌های صورت ضروری نیست، گفت: «کسانی که پوست چرب یا منافذ پوستی و جوش زیر پوستی دارند، می‌توانند از فیس براش‌ها استفاده کنند ولی به محض اینکه متوجه شدند، پوستشان قرمز و ملتهب می‌شود، بهتر است توجه بیشتری به مدت زمان استفاده از براش‌های صورت داشته باشند.»
دکتر رادمهر در نهایت با تاکید بر اینکه تعویض سری دستگاه در صورت مویی بودن آن، هر چند وقت یکبار لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه استفاده مکرر از این وسایل، شانس تجمع میکروب‌ها را در آنها به خصوص اگر سری آنها از نوع مویی باشد نه سیلیکونی، بالا می‌برد. به‌گونه‌ای که با شستشو و الکل هم از بین نمی‌روند و خطر عفونت‌های پوستی را به‌دنبال دارند بنابراین تعویض سری دستگاه در صورت مویی بودن آن، هر چند وقت یکبار لازم و ضروری است. علاوه بر اینکه سری دستگاه در فواصل بین استفاده حتما باید خشک نگه داشته باشد چراکه شانس بروز عفونت‌های قارچی را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/147861/فیس‌براش‌ها-می‌تواند-باعث-بروز-التهاب-و-خشکی-پوست-شود
بستن   چاپ