آریا بانو
کودک از چه سنی به بالش نیاز دارد؟
شنبه 17 فروردين 1398 - 10:08:29
آریا بانو -
کودک از چه سنی به بالش نیاز دارد؟
k ٥.٩
٣
کودکت / خریدن اسباب و وسایل اتاق کودک و تزیین کردن آن یکی از کارهای جذاب و هیجان‌انگیز برای زوج‌های جوانی است که قرار است به تازگی پدر و مادر شوند. یکی از این اسباب و وسایل که شاید پدرها و مادرهای جوان خیلی به آن اهمیت می‌دهند تخت خواب کودک است؛ در حالی که مادرهای جوان به دنبال یک ست کامل و جذاب برای کودک خود هستند جالب است بدانید که استفاده از بالش برای نوزاد با خطرهایی همراه است و در حقیقت کودکان تازه متولد شده در اولین سال‌های زندگی خود به هیچ‌گونه بالشی نیاز ندارد.
به عنوان کسی که تازه پدر و مادر شده‌اید به احتمال زیاد نگران راحتی فرزند خود هستید و به دنبال وسایل نرم و راحت برای تختخواب کودک خود می‌گردید، اما متوجه باشید که هر وسیله نرمی روی تختخواب کودک یک خطر خفگی به همراه دارد.
نوزادان کنترل کمی روی سر و گردن خود دارند؛ یعنی اگر بالش یا ملافه نرم روی بینی و دهان او قرار بگیرد و راه نفسشان را ببندد، نمی‌توانند سرشان را حرکت دهند؛ این یکی از خطراتی است که استفاده از بالش برای نوزاد به همراه دارد.
آکادمی طب اطفال در آمریکا (AAP) توصیه می‌کند والدین از یک جای خواب نسبتا سفت و محکم استفاده کنند و از قراردادن بالش‌، ضربه‌گیر و پتو در محل خواب کودک که ممکن است راه تنفس کودک را مسدود کند خودداری کنند. این آکادمی همچنین به والدین و پرستاران کودک توصیه می‌کند مهم است که کودکان به پشت بخوابند.
اگر برای شما این سوال به وجود آمده پس از چه سنی کودک شما می‌تواند از بالش استفاده کند؟ پاسخ حدود 2 تا 3 سالگی است. هنگامی که کودک شما قادر بود سر و گردن خود را به خوبی کنترل کند حالا وقت آن است که کودک خود را به یک تختخواب معمولی منتقل کنید، ولی همچنان از بالش مناسب برای کودکان استفاده کنید که معمولا نازک و نسبتا سفت است.
کودک حتی پس از عبور کردن از مرحله نوزادی ممکن است صورت خود را به درون بالش نرم فرو ببرد یا حتی سر خود را زیر بالش قرار دهد؛ بنابراین مهم است که صبر کنید تا کودک شما به حدود 2 تا 3 سالگی برسد سپس به او اجازه دهید از بالش استفاده کند.
در اولین سال‌های زندگی کودکتان نیاز نیست نگران باشید که کودکان بدون استفاده از بالش راحت نیست. ممکن است شما عادت به استفاده از بالش دارید و بدون آن نمی‌توانید بخوابید اما آن‌ها در حالت طبیعی احساس ناراحتی نمی‌کنند مگر این که فرم سر و شانه‌های کودک شما طوری باشد که نفس کشیدن بدون بالش برای او دشوار باشد. در حقیقت حتی وقتی کودک را از تختخواب نوزادی به تختخواب معمولی انتقال می‌دهید هم استفاده از بالش برای نوزاد نیازی نیست، اما خود کودک ممکن است ترجیح دهد و دوست داشته باشد روی تختی بخوابد که بیشتر شبیه تخت شما است.
پس حتما به این نکته توجه کنید که هنگام تزیین تختخواب نوزاد چیزی که واقعا نیاز دارید یک روتختی مناسب و یک تشک نسبتا سفت و محکم است. خیلی نگران خالی بودن تخت کودک خود نباشید، آن روز به زودی خواهد رسید که تخت کودک شما با پتو و بالش و اسباب بازی حیوانات پر شده باشد.
امین بینایی

http://www.banounews.ir/fa/News/147923/کودک-از-چه-سنی-به-بالش-نیاز-دارد؟
بستن   چاپ