آریا بانو
چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مجاری ادرار هستند؟
شنبه 17 فروردين 1398 - 10:12:11
آریا بانو -
چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مجاری ادرار هستند؟
k ٣.٢
٠
بهداشت نیوز /بصیری رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: متأسفانه میزان مصرف نمک در کشور ما بیش از استاندارد و نرم دنیاست، به طوری که ایرانیان روزانه 12 گرم نمک مصرف می‌کنند، در حالی که بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی باید به طور معمول 6 گرم نمک جهت جلوگیری از آسیب به کلیه‌ها و پیشگیری از عارضه فشار خون و دیگر بیماری‌های غیر واگیر مصرف شود.
وی ادامه داد: افراد برای پیشگیری از بیماری سنگ کلیه باید به اندازه کافی تحرک فیزیکی مناسبی به طور مستمر و روزانه داشته باشند تا دچار سنگ مثانه و کلیه در طول زندگی نشوند.
رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: مصرف بیش از حد نمک ادرار آور و باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود به همین دلیل باید تا حد امکان از مصرف آجیل‌های شور و فست فود پرهیز کرد.
بصیری با اشاره به مصرف نمک دریایی که جدیدا در بین مردم رایج شده است، افزود: کاری به آلوده یا سالم بودن نمک دریایی ندارم اما هر ماده‌ای که حاوی سدیم است اگر بیش از حد استاندارد مصرف شود منجر به ایجاد سنگ کلیه یا مثانه می‌شود و باعث بروز بیماری فشار خون در افراد می‌شود.
ایران روی کمربند سنگ کلیه قرار دارد
وی بیان کرد: ایران در کمربند سنگ کلیه قرار دارد و عارضه سنگ کلیه و مثانه شیوع زیادی در بین مردم ما دارد.
رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در کشورهای قلبی سرطان پروستات و در قاره آسیا مثانه بیشتر شیوع دارد که این بیماری خطرناک تر از سرطان پروستات است و عوارض و خطرات جانبی بیشتری دارد.
صیری یادآوری کرد: افرادی که در کارخانه‌های تولید رنگ و لاستیک‌سازی فعالیت دارند بیشتر در معرض شیوع سرطان مجاری ادرار قرار دارند و باید روزانه حداقل نیم ساعت تحرک بدنی لازم داشته باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/148020/چه-کسانی-بیشتر-در-معرض-ابتلا-به-سرطان-مجاری-ادرار-هستند؟
بستن   چاپ