آریا بانو
افزایش قیمت بلیت سینما در آخر هفته
شنبه 17 فروردين 1398 - 10:18:33
آریا بانو -
سینما رفتن از آن دست تفریحاتی است که مردم معمولا آخر هفته ها جزو برنامه‌های‌شان قرار می‌دهند. سال جدید با شوک افزایش قیمت آخر هفته برای سینما دوستان آغاز شد. قیمت‌ها را بر اساس کیفیت سینما طوری در روزهای هفته قرار داده‌اند که یک پا برنامه هفتگی است و باید آن را حفظ کنید؛ مثلا قیمت‌ها از این قرار است که در سینماهای ممتاز که اغلب پرطرفدارتر از سایر سینماها است، در روزهای هفته؛شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه پانزده هزارتومان(که همان قیمت سابق است) سه‌شنبه که چشم امید سینما دوستان حرفه‌ای است، نُه‌هزار تومان و آخر هفته که مهم‌ترین روز در جذب مخاطب است یعنی پنج شنبه و جمعه به بیست هزار تومان رسیده است.
یعنی یک خانواده چهار نفره وقتی آخر هفته به سینمای ممتاز برود فقط برای قیمت بلیت هشتاد هزار تومان باید پول بدهد! حالا بماند سایر هزینه‌های جانبی مثل خوراکی که به راحتی به یکصد هزار تومان می‌رسد. سینمای آخر هفته دیگر یک تفریحی مختص قشر بالا شده و قشر متوسط و ضعیف یا آن را حذف می‌کند و یا به دنبال سینماهایی با کیفیت پایین‌تر بگردد. در نوروز، هر چند عده‌ای شاکی بودند اما استقبال از فیلم‌ها انصافا فوق‌العاده بود و سانس‌ها با بهای بیست هزار تومان مجدد تمدید می‌شد. اما باید دید طی روال روزهای عادی میزان استقبال مخاطبان از سینما در آخر هفته تا چه حد است؟
با این قیمت آیا باز هم آخر هفته‌ها، صندلی سینماها پر می‌شود؟ تازه سالن‌ها داشت رونقی می‌گرفت و فروش فیلم‌ها روی دست یکدیگر بلند می‌شدند که این قیمت جدید کمی در ذوق خانواده‌های علاقه‌مند به سینما زد. برخی می‌گویند این افزایش قیمت در این تورم و گرانی برای فرهنگ و هنر هم طبیعی است و فیلم‌سازان و سینماداران هم حق دارند اما مساله اینجاست مردمی که هر روز از نیازهای خود می‌زنند تا زندگی‌شان بچرخد و حداقل نانی سر سفره داشته باشند، حاضرند از سینما رفتن بزنند، اما سرمایه‌گذار و سینمادار بدون مخاطب چه کند؟تا همین سال گذشته که افسوس و صد افسوس دو روز نیم بها در هفته برای علاقه‌مندان سینما قرار داده بودند، اتفاق مبارکی بود که متاسفانه عمرش یک ساله ماند و حالا برخی سینماها دل به خواه شنبه‌ها نیم‌بها هستند.
آخر هفته هم قیمتش با روزهای عادی فرق نداشت و این اوج بی‌انصافی است دست بگذارند روی آخر هفته و بخواهند معدود تفریح مردم را از آنها بگیرند و یک دفعه تا این حد قیمت بلیت بالا برود.عجیب است جای آن که مردم را تشویق کنند به فیلم دیدن و پر شور نگه داشتن سالن‌ها رسما مانع تراشی کرده‌اند برای دیدن فیلمی که ممکن است حتی ارزش دیدن هم نداشته باشد. حال که قیمت بلیت فیلم‌ها افزایش پیدا کرده، مردم هم توقع این را دارند، فیلمی را که آخر هفته بیست تومان برایش خرج می‌کنند، از لحاظ کیفی و داستانی ارزش بالاتری نسبت به گذشته داشته باشد.
روزنامه آرمان

http://www.banounews.ir/fa/News/148148/افزایش-قیمت-بلیت-سینما-در-آخر-هفته
بستن   چاپ