آریا بانو
دستانی به جوانی 20 ساله ها داشته باشید
شنبه 17 فروردين 1398 - 13:37:53
آریا بانو -
دستانی به جوانی 20 ساله ها داشته باشید
٣٣٦
٠
خراسان / نور مستقیم خورشید سبب پیری پوست می‌شود به‌خصوص پوست دست‌ها که نازک و خشک هستند.
بیشتر ما به این که دست‌ها هم می‌تواند تابلویی باشد که پیر شدن ما را نشان می دهد ، آگاه هستیم . به عبارت دیگر، دست‌ها هم مانند پوست صورت مرتب درمعرض آسیب‌های محیطی تأثیرگذار بر پوست قرار دارد و باید مراقب آن‌ها بود.
از طرفی، پزشکان پوست، معتقدند پوست پشت دست بسیارنازک‌تر از پوست صورت است و به مراتب زودتر ازصورت پیر می‌شود.کرم مرطوب‌کننده را وقتی دست تان نم‌دار است، استفاده کنید زیرا مرطوب‌کننده برخلاف اسمش رطوبتی از محیط به پوست نمی‌رساند بلکه باعث می‌شود رطوبت پوست در آن بماند.
پوست دست به‌طور فیزیولوژیکی لایه‌ بسیار نازکی چربی دارد بنابراین هنگام قرارگرفتن درمعرض نورآفتاب، با تخریب کلاژن یا الاستین و به دنبال شروع مراحل پیرشدن، تغییر شکل پوست دست به شدت قابل مشاهده است و یک روز فرد به خودش می‌آید ومتوجه می‌شود پوستش دیگر مثل قبل جوان نیست؛ چروک شده، رگ‌هایش بیرون زده و خشک به نظر می‌رسد.
پوست دست راحت لک می‌شود
با توجه به این که از دوران کودکی تا امروز چقدر در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اید، با شروع فرایند پیری پوست، پوست پشت دست‌ها شروع به لک شدن می‌کنند؛ لک‌هایی قهوه‌ای که حضورشان روی پوست زیبایی را از ظاهر پوست می‌گیرد.
عوامل پیرکننده خانگی پوست دست
شستن ظرف‌ها و پوشاک، پاک کردن سطوح مختلف خانه با انواع مواد شوینده، تعویض گلدان‌ها البته بدون دستکش، بریدگی با چاقو، وارد آمدن ضربات پی درپی به ناخن‌ها، شستن زیاد دست‌ها، شستن دست‌ها با آب داغ، سوختن پوست دست هنگام آشپزی و اتو کشیدن لباس‌ها و... پوست دست‌ها را به شدت خشک می‌کند و در نتیجه ظاهر آن را زودتر به مرحله پیری می‌رساند بنابراین سعی کنید حتماً هنگام کار در خانه از دستکش استفاده کنید.
مرطوب‌کننده مهم است
مرطوب‌کننده اثر مخرب آفتاب یا کاهش کلاژن را از بین نمی‌برد اما سبب می‌شود پوست پرتر و جوان‌تر به نظر برسد. از ترکیبات مؤثر مرطوب‌کننده‌ها می‌توان به موادی مانند شی باتر (نوعی چربی که از دانه درختی به نام Shea استخراج می‌شود و خاصیت ضدپیری دارد)، روغن دانه ماکادمیا (فندق استرالیایی)، روغن زیتون، ویتامین E و گلیسرین اشاره کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/148289/دستانی-به-جوانی-20-ساله-ها-داشته-باشید
بستن   چاپ