آریا بانو
برگزاری شب حشمت سنجری / اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران دیجیتال در نمایشگاه کتاب / نشست عصری با ابوسعید ابوالخیر
شنبه 17 فروردين 1398 - 16:45:50
آریا بانو - نشست "عصری با ابوسعید ابوالخیر" در شهر کتاب، برگزاری شب حشمت سنجری و اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران دیجیتال در نمایشگاه کتاب اخباری از حوزه فرهنگ و ادبیات محسوب می‌شوند.


به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، شب حشمت سنجری به مناسبت انتشار کتاب "افق بیکران" که از سوی انتشارات خط و طرح منتشر شده، ساعت 17 چهارشنبه 21 فروردین در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی در خیابان نجات الهی، چهارراه ورشو برگزار می‌‎شود.
حشمت سنجری رهبر ارکستر، آهنگساز و نوازنده‌ ویلن، در سال 1294 در خانواده‌ای فرهنگی به دنیا آمد. از کودکی به فراگیری موسیقی نزد پدرش، حسین سنجری از نوازندگان به نام تار و سپس ابوالحسن صبا پرداخت. در هنرستان عالی موسیقی تهران فراگیری موسیقی کلاسیک را ادامه داد (1317-1328) و تحصیلات خود را در رشته‌ رهبری ارکستر در وین به انجام رساند.
حشمت سنجری از سال 1334 تا 1351 و پس از انقلاب تا سال 1368رهبر دایم ارکستر سمفونیک تهران بود. او به عنوان آهنگساز نیز قطعات ماندگاری را ساخته که مشهورترین آن "رقص دایره" است.
سنجری در سال 1374 درگذشت. نام حشمت سنجری همواره در کنار ارکستر سمفونیک تهران می‌درخشد. او عمری را پای توسعه، حفظ و اعتلای موسیقی کلاسیک و ارکستر سمفونیک تهران گذاشت و شاگردان بی‌شماری تربیت کرد.
در این شب، مرسده بایگان (سنجری)، محمد سریر، حسن ریاحی، اسماعیل تهرانی و مانی جعفرزاده به ایراد سخن می‌پردازند و پیام‌های احمد پژمان و شهداد روحانی قرائت می‌شود.
همچنین بخش‌هایی از فیلم مستند "رقص دایره" به کارگردانی فرزاد فره‌وشی به نمایش درخواهد آمد.
شب حشمت سنجری، چهارشنبه 21 فروردین 98، ساعت 17 در خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات الهی، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار می‌‎شود.
19 فروردین آخرین مهلت ثبت‌نام ناشران دیجیتال در نمایشگاه کتاب
فرصت ثبت نام برای ناشران الکترونیک برای حضور در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا پایان 19 فروردین ماه تمدید شد.
ناشران الکترونیکی که هنوز موفق به ثبت نام در نمایشگاه نشده‌اند، از ساعت 8 صبح روز شنبه 17 فروردین ماه تا پایان روز دوشنبه 19 فروردین‌ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
بر اساس اعلام کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب این فرصت ثبت نام تمدید نخواهد شد.
ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات کاری با مدیریت بخش ناشران الکترونیک و فناوری نوین به شماره‌های 22600723-021، 22606381-021، 22605958-021 و 22606678-021 تماس بگیرند.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
عصری با ابوسعید ابوالخیر
یکی از ارکان فرهنگ ایرانی عارفان و میراث به جا مانده‌ آنان است. بازشناسی، بازکاوی و معاصرسازی نقادانه این میراث در روزگار ما می‌تواند مایه‌ ماندگاری فرهنگ ایرانی در جهان جدید شود و امکان تعامل سازنده با دیگر فرهنگ‌های جهان را میسر کند.
ابوسعید یکی از عارفانی است که در فرهنگ ایرانی آغازگر راهی شد که سنایی، عطار و مولانا آن را ادامه دادند.
او توانست در آن روزگار با ترویج تسامح، تساهل و تکیه بر رحمانیت خداوند مایه‌ شادی‌بخشی به انسان‌هایی گردد که زندگی‌شان در هراس‌های گوناگون تنیده شده بود. مقارن با هزاره‌ی درگذشت ابوسعید، همایش بررسی آثار و اندیشه‌های ابوسعید ابوالخیر همراه با بزرگداشت فریتس مایر، ایران‌شناس و ابوسعید‌شناس برجسته‌ سوئیسی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب با حضور و سخنان دکتر نصرالله پورجوادی، دکتر مریم مشرف، دکتر مهدی محبتی، دکتر محمودرضا اسفندیار، سیدعلی میرافضلی و دکتر غلامرضا خاکی برگزار می‌شود و در باب شیوه‌ها و رویکردهای تربیتی، ریاضات و کرامات، رباعیات، ساختار حکایات ابوسعید ابوالخیر و همچنین بررسی و تحلیل آثار فریتس مایر درباره‌ ابوسعید بحث‌ و گفت‌وگو می‌شود.
این نشست چهارشنبه 21 فروردین، ساعت 15 آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در آن به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم مراجعه کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/148408/برگزاری-شب-حشمت-سنجری----اعلام-آخرین-مهلت-ثبت‌نام-ناشران-دیجیتال-در-نمایشگاه-کتاب---نشست-عصری-با-ابوسعید-ابوالخیر
بستن   چاپ