آریا بانو
چگونه رابطه بهتری با خواهر و برادرمان داشته باشیم؟
شنبه 17 فروردين 1398 - 16:46:27
آریا بانو -
چگونه رابطه بهتری با خواهر و برادرمان داشته باشیم؟
٠
٠
چاره‌ چی / برای همه ما هیچ چیز با ارزش تر از خانواده نیست و تا جاییکه بتوانیم سعی می کنیم ارتباطمان را با اعضاء خانواده بهتر کرده و به آن ها عشق بورزیم.
در این میان روابط مثبت میان خواهر و برادر کمک زیادی به رشد عاطفی بچه ها کرده و موجب اعتماد به نفس آن ها می شود. ما در ادامه به راه هایی برای بهبود این روابط می پردازیم.
– اگر زمانی مشکل یا مساله ای میان شما با خواهر و برادرتان بوجود آمد بهتر است هر چه سریعتر آن را فراموش کنید و یا اگر با گذشت مدت زمان زیاد از ذهن تان پاک نمی شود با او صحبت کرده و مشکلات را حل کنید.
– با توجه به آنکه همه شما اعضا یک خانواده هستید باید برای انجام کارها به هم کمک کنید، پس در کارهای خانه به هم کمک کنید یا اگر خواهر یا برادرتان دچار مشکلی شده به او کمک کنید.
– هیچ گاه پشت سر هم بدگویی نکنید، مخصوصا زمانیکه با دوستانتان هستید از اعضا خانواده و خواهر و برادر بزرگترتان بدگویی نکنید.
– قبل از آنکه هر کای بکنید بیشتر در مورد کارها و حرف هایتان فکر کنید، سعی کنید اگر ازدواج کرده اید و جدا از هم زندگی می کنید، روابط رسمی را کنار گذاشته و صمیمانه تر با هم برخورد کنید.
– به راحتی و با زبان خوب از هم انتقاد کنید، اما در این انتقادات به خصوص در ارتباط با خواهر و برادر بزرگتر سعی کنید انعطاف پذیری بالایی داشته باشید و سرزنش یا نصیحت نکنید.
– به جای بررسی خواهر و برادرتان در شبکه های مجازی مثل فیس بوک، اینستاگرام و … به وضعیت و نیازهای واقعی آن ها بپردازید.
– اختلاف نظر در هر خانواده ای طبیعی است پس اگر با خواهر یا برادرتان تفاوت دیدگاه دارید بحث نکنید و احترام متقابل را فراموش نکنید.
– همیشه سعی کنید با انجام کارهایی همدیگر را خوشحال کنید. دادن هدیه یا صرف غذا در کنار هم بیرون از خانه می تواند روابط شما را بهتر کند، کارشناسان معتقدند اعضای هر خانواده ای باید حداقل دو وعده ی غذایی شان را در کنار هم بخورند..به آن ها نشان دهید که از خوشحالی آن ها خوشحال هستید، و با ناراحتی شان غمگین می شوید.
– جای طرح بحث های داغ و پر حاشیه مثل بحث های سیاسی، مذهبی و … در خانه نیست و شما را بیشتر از هم دور می کند و بهتر است موضوعات مشترکی را که هر دو طرف دوست دارند مطرح کنید.
– با خواهر و برادرتان صادقانه برخورد کنید، احساس واقعی خود را بگویید و به آن ها نشان دهید که چقدر از دیدن شان خوشحال هستید و چقدر دوستشان دارید.

http://www.banounews.ir/fa/News/148413/چگونه-رابطه-بهتری-با-خواهر-و-برادرمان-داشته-باشیم؟
بستن   چاپ