آریا بانو
هفت مشکل سلامتی که ورزش راه حل آن است
شنبه 17 فروردين 1398 - 16:46:32
آریا بانو -
هفت مشکل سلامتی که ورزش راه حل آن است
٢٤٢
٠
خبرآنلاین / ورزش نه فقط راه حل کاهش وزن، که کلید حل بسیاری از مشکلات و اختلالات سلامتی است که با آن‌ها روبرو می‌شویم، از کمر درد گرفته تا بی‌خوابی و استرس.
وقتی بحث جلوگیری از مشکلات سلامتی در میان است، ورزش و فعالیت‌های بدنی متناسب با مشکل، اولین راه مقابله است. اگر متناسب با مسأله‌ای که پیش رو داریم فعالیتی را انتخاب کنیم، نتایج بسیار خوبی دریافت خواهیم کرد.
اضطراب
یکی از روش‌های کاهش سطح اضطراب که از نظر علمی هم ثابت شده است، ورزش است. برای بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب حتما ورزش کنید. افزایش ضربان قلب و ایجاد ثبات در انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، نوراپی‌نفرین و گابا (GABA) به کاهش استرس کمک می‌کند. علاوه بر این، ورزش کردن تأثیرات بلند مدتی دارد که شما را در مقابل شرایط استرس‌زای خارج از زمان ورزش هم مقاوم می‌کند.
خواب‌آلودگی در طول روز
به جای وابستگی به کافئین، سعی کنید هنگام خواب‌آلودگی چند حرکت سبک ورزشی انجام بدهید. حرکات کششی برای جلوگیری از بی‌حالی عالی هستند. کسانی که ورزش جزئی از فعالیت روزانه‌شان است، شب‌ها زودتر به خواب می‌روند، نیمه‌های شب از خواب نمی‌پرند و کمتر دچار اختلال خواب می‌شوند. به همین دلیل در طول روز دچار خستگی و خواب‌آلودگی نمی‌شوند.
کمر درد
ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات با بالا رفتن سن مقاومت و توانایی خود را از دست می‌دهند. نشستن‌های طولانی مدت پشت میز و کار کردن با کامپیوتر به تحلیل این ماهیچه‌ها سرعت می‌بخشد. ورزش‌هایی که به تقویت ماهیچه‌های کمر کمک می‌کنند، باعث وقفه در تحلیل رفتن ماهیچه‌ها می‌شوند.
گرسنگی کاذب
هنگامی که احساس گرسنگی می‌کنید پیام مغز به بدن درخواست افزایش دوپامین است. این انتقال‌دهنده‌ی عصبی که به بخش پاداش طلب مرکزی مغز مربوط است، یا با کربوهیدرات‌ها تغذیه می‌شود یا با ورزش. زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید و تازه یک وعده غذایی را تمام کرده‌اید، کمی قدم بزنید یا چند حرکت ورزشی سبک انجام بدهید.
سیستم ایمنی ضعیف
ورزش‌های هوازی، راهی طبیعی و مناسب برای جلوگیری از سرماخوردگیست. فعالیت بدنی سلول‌های ایمنی را از بافت بدن بیرون کشیده و وارد جریان خون می‌کند تا با ویروس و باکتری‌هایی که به دلایل مختلف وارد بدن می‌شوند مقابله کنند.
گُر گرفتگی
در طول روند یائسگی و سال‌های بعد از آن، 80% از زنان از علائمی مانند گُر گرفتگی و عرق کردن در طول شب رنج می‌برند. اضافه وزن تمامی علائم یائسگی را شدت می‌بخشد. با ورزش کردن علاوه بر این که به حفظ تناسب اندام کمک می‌شود، مشکلات ناشی از یائسگی نیز کاهش می‌یابد.

http://www.banounews.ir/fa/News/148420/هفت-مشکل-سلامتی-که-ورزش-راه-حل-آن-است
بستن   چاپ