آریا بانو
درباره اولین عکاس زن جنگ بیشتر بدانید!
شنبه 17 فروردين 1398 - 16:46:46
آریا بانو -
درباره اولین عکاس زن جنگ بیشتر بدانید! 4
٥٧
٠
یک پزشک / مارگارت بروک وایت به عنوان عکاس شاخص قرن بیستم، بسیاری از اولین‌ها را در کارنامه حرفه‌ای خود ثبت کرده است. از جمله این اولین‌ها می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد: نخستین عکاس جنگ زن و نیز نخستین خارجی روزنامه‌نگاری که به او اجازه عکس‌برداری از خاک شوروی داده شد.
عکس‌های زیبا و بی‌نظیر او بار‌ها روجلد یا کاور مجلات مشهور شد. روجلد نخستین شماره مجله لایف، یکی از عکس‌های او است.
او راه حضور حرفه‌ای بانوان را در عکاسی هموار کرد. مارگارت بروک وایت توانایی بی‌همانندی در روایت داستان‌های مهم در عکس‌های خود داشت. پس بی‌سبب نیست که او را یکی از عکاسان مهم قرن بیستم می‌دانند.
مشوق ابتدایی برای عکاسی پدرش -ژوزف وایت- بود. او بود که عشق به دانش اپتیک و چاپ را در او ایجاد کرد. در پی مرگ پدر در سال 1922، مادرش -مینی بروک- توانست برای او یک دوربین دست دوم بخرد تا به دخترش به علاقه‌اش برسد.
مارگارت بروک وایت در سال 1927 از دانشگاه کورنل فارغ‌التحصیل شد و بعد از آن به صورت حرفه‌ای در کلیولند مشغول عکاسی شد. در سال 1930، هنری لوک -یک ناشر مجله- متوجه استعداد بروک وایت شد و از آن پس مارگارت جایگاهی در مجله فورچون پیدا کرد. اینجا بود که در سفری که به آلمان داشت، متوجه پیشرفت‌های صنعتی جهشی آلمان قبل از جنگ جهانی شد و آن‌ها را به تصویر کشید.
در سال 1935، او نخستین خارجی‌اش بود که اجازه عکاسی در خاک شوروی را پیدا کرد و بعد از آن او با مجله تازه لایف همکاری دیگری را شروع کرد. در سال‌های بعدی او جنگ جهانی دوم و نیز تبعیض نژادی را در آمریکا پوشش داد.
مارگارت بروک وایت در سال 1971 در سن 67 سالگی به خاطر ابتلای به بیماری پارکیسنون درگذشت. تعدادی از شاخص‌ترین کار‌های عکاسی مارگارت بروک وایت را مشاهده می‌کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/148428/درباره-اولین-عکاس-زن-جنگ-بیشتر-بدانید!
بستن   چاپ