آریا بانو
4 حرکت ورزشی ضروری برای تقویت عضلات نوزادان
شنبه 17 فروردين 1398 - 18:02:03
آریا بانو -
4 حرکت ورزشی ضروری برای تقویت عضلات نوزادان
١٠٠
٠
چاره‌ چی / برخی از پزشکان معتقدند نوزادان به ورزش خاصی نیاز زیرا فعالیت بدنی آن ها به شکل طبیعی برایشان شکل می گیرد. فعالیت هایی مثل غذا خوردن، حرکت دادن دست و پاها، عوض کردن پوشک، حمام کردن، بازی کردن، چهار دست و پا راه رفتن و .. حرکاتی هستند که او همیشه انجام می دهد، اما با این حال نوزادانی هستند که حرکات کمتری دارند و باید بدن آن ها را خودتان ورزش دهید، آن ها از این حرکات خیلی لذت می برند.
1- خواباندن روی شکم
نوزادان زمان زیادی را روی کمرشان می خوابند، و خواباندن آن ها روی شکم به محکم شدن عضلات گردن، بازوها، کمر، شانه و شکمشان کمک می کند.سعی کنید هر روز 3 تا 4 دقیقه این کار را انجام داده و یک بالشت نرم زیر دست هایش بگذارید و او را صدا بزنید یا با اسباب بازی ها توجهش را جلب کنید تا گردن و دست ها را به حرکت در آورد.
2- بلند کردن و نشاندن نوزاد
به آرامی نوزاد را بلند کنید و به حالت نشستن او کمک کنید این کار موجب تقویت عضلات شانه، بازوها، قفسه سینه و پشت او می شود.این کار همچنین به انعطاف پذیری عضلات شکم کمک کرده و به نوزاد کمک می کند تا بین بدن و سر تعادل ایجاد کند.می توانید با قرار دادن دستتان در پشت سر او بیشتر کمکش کنید.با بالا آمدن نوزاد می توانید یک اسباب بازی را که دوست دارید نزدیک کنید یا او را ببوسید که به این حرکت علاقمند شود.
3- حرکت دوچرخه
نوزاد را به پشت خوابانده، کف پاها و ساق ها را با دست بگیرید سپس به آرامی پاها را به سینه نوزاد خم کرده و کمی از هم باز نگه دارید و به سمت پایین پاها را باز کنید.این حرکت را 3 بار تکرار کرده و هر بار کمی بین تکرار مجدد مکث کنید.این کار موجب تقویت پاها، ران و زانوهای نوزاد شما می شود.
4- برداشتن اشیاء
بلند کردن اشیاء سبک به هماهنگی چشم و دست های نوزاد کمک کرده و به رشد و تقویت عضلات بازوها ، شانه و دست کمک می کند.می توانید برای این کار از جغجغه و اسباب بازی های کوچک استفاده کنید.برای این کار او را تشویق کنید و هر بار که وسیله از دستش افتاد با دست زدن او را به برداشتن دوباره تشویق کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/148443/4-حرکت-ورزشی-ضروری-برای-تقویت-عضلات-نوزادان
بستن   چاپ