آریا بانو
چند گیاه خانگی هیجان انگیز برای بهار
شنبه 17 فروردين 1398 - 21:48:46
آریا بانو -
چند گیاه خانگی هیجان انگیز برای بهار
٣٠
٠
نمناک / در حالی که دارید وسایل خانه را نو می‌کنید، به فکر نو کردن گل و گیاه‌هاتان هم باشید. این چند گیاه خانگی باید هنگام بهار در هر خانه‌ای یافت شوند!
بعضی افراد به خاطر اینکه هر گیاهی را خراب می‌کنند دیگر دوست ندارند گیاه خانگی تهیه کنند، اما باید به شما بگویم گیاهانی که امروز به شما معرفی می‌کنیم با کمترین مراقبت‌ها هم زنده می‌مانند. پس اگر دوست دارید این بهار خود را دوباره محک بزنید و گیاهانی جدید در خانه داشته باشید، بد نیست با این‌ها شروع کنید:
1- بنفشه آفریقایی
اولین گیاهی که هر خانه‌ای لازم دارد بنفشه آفریقایی است، گیاهی با پرورش آسان برای هر جایی! بنفشه آفریقایی شتری است که بالاخره دیر یا زود در هر خانه‌ای می‌خوابد و همه، حتی برای دوره‌ای کوتاه، آن را تهیه می‌کنند!
محبوبیت بیش از اندازه بنفشه آفریقایی به خاطر این است که گیاه در تمام طول فصل گل دارد و نگهداری خاصی هم نمی‌خواهد. رنگ‌های زیادی از این گیاه در بازار موجود است و انواع ابلق هم بر تنوع آن می‌افزایند. بنفشه آفریقایی مکانی با نور غیر مستقیم را دوست دارد. آبیاری بنفشه آفریقایی با بقیه گیاهان فرق دارد. در هنگام آبیاری این گیاه نباید آب را مستقیما به خاک آن بدهید چون در این صورت آب روی برگ‌های گیاه ریخته می‌شود و باعث بروز بیماری‌های قارچی در گیاه می‌گردد. به جای این نوع آبیاری، باید زیر گلدانی بنفشه را پر از آب کنید تا خاک آب را از میان سوراخ‌های زهکش بالا بکشد. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.
2- بگونیا
این گیاه هم مانند بنفشه آفریقایی می‌تواند در تمام سال گل داشته باشد و تنها چند ماهی استراحت کوتاهی کند، البته به شرطی که شرایط مناسبش فراهم باشد. بعضی از انواع بگونیا برای رنگارنگ شدن نیازی به گل ندارند! در این انواع برگ‌ها خود، رنگارنگ و پر از نقش و نگار اند. بگونیا هم نور غیر مستقیم را دوست دارد. اگر گیاه بعد از مدتی از گلدهی ایستاد، آن را به مکان پر نورتری منتقل کنید. برای آبیاری مجدد بگونیا اجازه دهید ابتدا سطح خاکش خشک شود. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.
3- بروملیاد
این گیاه خیره کنند، همانطور که می‌توان از ظاهرش هم حدس زد، از خانواده آناناس است و اکثر انواع آن زندگی انگلی دارند و یا هوازی هستند. اما می‌توان آنها را در گلدان هم کاشت. بروملیاد هم توقع بسیار کمی از شما دارد. اگر می‌خواهید گیاه را تشویق به گلدهی کنید، می‌توانید روی آن پلاستیک بکشید و درون پلاستیک یک سیب قرار دهید. گل بروملیاد تا ماه‌ها بر روی گیاه باقی می‌ماند. در بعضی گونه‌ها شاخ و برگ‌ها هم رنگارنگ هستند که بر زیبایی گیاه می‌افزایند. گیاه را در مکانی با نور زیاد قرار دهید. در کل هر چه آفتاب بیشتر، رنگ گل‌ها روشن تر. آبیاری این گیاه هم با بقیه گیاهان متفاوت است. برای آبیاری بروملیاد باید آب را در کاسه وسط گیاه بریزید. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.
4- کاکتوس کریسمس
به نظر می‌رسد که این گیاه در بی‌توجهی کامل شما هم رشد می‌کند. کاکتوس کریسمس عمر زیادی دارد و به راحتی از طریق قلمه تکثیر می‌شود. آنها نور غیر متراکم را دوست دارند اما در مکانی با نور زیاد هم به خوبی گل می‌دهند و رشد می‌کنند. برای آبیاری مجدد گیاه ابتدا اجازه دهید خاک آن به طور کامل خشک شود. هرگز خاک کاکتوس کریسمس را خیس نگه ندارید. این گیاه سرمای ناگهانی را دوست ندارد پس آن را از معرض بادهای سرد دور نگه دارید.
5- کافیر لیلی
کافیر لیلی به خاطر گل‌های بی‌همتایش بسیار محبوب شده و برای گلدهی نیاز دارد که گلدانش مقداری برایش کوچک باشد. کافیر لیلی قبل از اینکه ساقه گل دهنده خود را بیرون بدهد، وارد یک دوره کمون می‌شود. گیاه در فصل پاییز استراحت می‌کند و در این هنگام باید شب‌هایی کاملا تاریک داشته باشد. این گیا به مراقبتی متوسط نیاز دارد. گل‌های کافیر لیلی در تناژ رنگ‌های زرد و نارنجی هستند. این گیاه مکانی با نور کم تا زیاد را تحمل می‌کند و نیاز دارد که هر وقت خاکش خشک شد آبیاری شود.
6- اسپاتی فیلوم
شاخسار براق و سبز تیره گیاه به وسیله براکته‌های سفید گل تزئین شده اند. اسپاتی فیلوم در واقع مکانی با نور زیاد را دوست دارد اما چون جز معدود گیاهان گلداری است که نور کم را هم به خوبی تحمل می‌کند، به گیاهی سایه دوست معروف شده. برای آبیاری مجدد ابتدا اجازه دهید سطح خاک گیاه خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید. اما مواظب باشید بین آبیاری‌هاتان فواصل زیادی نیوفتد، چرا که در این صورت برگ‌های گیاه زرد شده و ریزش می‌کنند. روش پرورش این گیاه در پست‌های قبلی همین بخش (بخش طبیعت) آمده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/148499/چند-گیاه-خانگی-هیجان-انگیز-برای-بهار
بستن   چاپ