آریا بانو
هم‌افزایی فعالان عرصه مد و لباس در مسیر یاری‌رساندن به سیل‌زدگان کشور
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 09:09:27
آریا بانو - عطیه پژم: ابعاد وقوع سیل در کشور طی روزهای نوروز 98 بسیار وسیع بوده و این روزها خوراک، پوشاک و دارو از مهم‌ترین نیازهای ضروری مردم در این مناطق است.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سیل ایران در نوروز 98 جمع کثیری از هم‌وطنانمان را غافلگیر کرد. استان‌های سیل‌زده ایران با شرایط دشوار حاصل از سیلاب دست‌وپنجه نرم کردند و ویرانی‌هایی بسیاری را به چشم دیدند.
استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و چهارمحال و بختیاری تا اندازه زیادی تحت تأثیر تبعات این حادثه طبیعی قرار گرفتند، خانه‌های بسیاری از روستائیان ویران شد و سیل، وسایل زندگی آن‌ها را با خود به ناکجاآباد برد.
طی روزهای اخیر، در تمام نقاط کشور به‌ویژه مناطق سیل‌زده، گروه‌های امداد نجات هلال‌احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و آتش آماده با پیامدهای این حادثه همراه شدند و هر بخش حسب وظیفه تلاش کردند تا نقش خود را در این شرایط بحرانی ایفا کنند.
حال باگذشت چند روز از این حادثه دل‌خراش که به مرگ جمعی از هم‌وطنانمان نیز منجر شد، لازم است با بررسی نیازهای ضروری مردمان استان‌های سیل‌زده به یاری‌شان بشتابیم و به‌ویژه در بحث خوراک و پوشاک، کمبودهای آنان را جبران کنیم.
پوشاک یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که این مردم بدان نیاز دارند. هرچند که روزهای سرد زمستانی را پشت سر گذاشته‌ایم اما دمای هوا همچنان در این مناطق پایین است و با توجه به نبود امکانات لازم برای شست‌وشوی لباس، لازم است که حجمی از پوشاک در رسته‌های و سایزهای مختلف به این مناطق ارسال شود.
چه‌بسا بخشی از کمک‌های نقدی صرف این موضوع شود، با این‌ وجود از جامعه فعال در حوزه تولید پوشاک توقع می‌رود که این روزها بیکار ننشسته و با نیازسنجی مناطق سیل‌زده، پوشاک موردنیاز آن‌ها را تأمین کنند.
هر چند که در روزهای نخست پس از سیل، حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ضمن اشاره به اتفاقات ناگوار و سیل ویرانگر چند روز اخیر شمال کشور و جان باختن تعدادی از هموطنان بی پناهمان در شهر شیراز، اظهار کرد مصیبت سیل و زلزله زمانی مضاعف است که بی توجه از کنار آن بگذریم، درس نگیریم و بی اعتنا عبور کنیم. انفاق و همراهی با آسیب دیدگان در این حوادث راهی است که خداوند متعال در پیش روی ما نهاده است .
قبادی اذعان داشت که به زودی کاروانی از محبت هنرمندان مد و لباس کشور به همراه حداقل 300 دست لباس به عنوان اولین هدیه خانواده بزرگ مدولباس کشور تقدیم هموطنان آسیب دیده گلستان خواهد شد. همچنین آمادگی برای ارسال تعداد بیشتری لباس از سوی طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس اعلام شده است.
به‌ هر روی ابعاد وقوع سیل در کشور طی روزهای نوروز 98 بسیار وسیع بوده و بدون شک خوراک، پوشاک و وسایل بهداشتی، داروهای عمومی و موردنیاز به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها، اقلام درمانی مانند سرم و آنژیوکت، داروهای بیماران خاص مانند دیابت و بیماران قلبی از مهم‌ترین نیازهای ضروری مردم در این مناطق است.
هرچند در هفته نخست پس از تعطیلات نوروز، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها در مناطق سیل‌زده تعطیل هستند اما به‌محض آغاز به کار این بخش، بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانانی که سیل چیزی در خانه‌هایشان برایشان باقی نگذاشته است، نیاز مبرمی به لباس مناسب دارند.
وقت آن رسیده که به شعارهای خود عمل کنیم و تولیدات ملی در زمینه مد و لباس را به این مناطق رهسپار سازیم.
امید است در روزهای آینده، اخباری از ارسال محموله‌های پوشاک به مناطق سیل‌زده به گوشمان رسد و با همکاری و پیگیری فعالان عرصه مد و لباس کشور، مشکلان مردم در این مناطق مرتفع شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/148540/هم‌افزایی-فعالان-عرصه-مد-و-لباس-در-مسیر-یاری‌رساندن-به-سیل‌زدگان-کشور
بستن   چاپ