آریا بانو
بازی خدای جنگ بفتای عنوان بهترین بازی سال را کسب کرد
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 10:24:39
آریا بانو -
بازی خدای جنگ در مراسم سالانه بفتا توانست در پنج بخش از جمله برترین بازی سال موفق به دریافت جایزه شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پانزدهمین دوره جوایز سالیانه بفتا چهارم آوریل در لندن برگزار شد و طی آن برترین بازی‌های ویدئویی سال 2018 در بخش‌های مختلف جوایز خود را دریافت کردند. این رویداد هرساله از طرف آکادمی هنر‌های فیلم و تلویزیون انگلیس برگزار می‌شود و میزبان برترین طراحان و کارگردانان بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان است. این مراسم از سال 2004 آغاز شده و حالا با پانزده سال سابقه یکی از مهم‌ترین رویداد‌های حوزه بازی‌های ویدئویی در جهان محسوب می‌شود.
اما همانطور که گفته شد، پانزدهمین دوره این مراسم در چهارم آوریل برگزار شد که طی آن بازی خدای جنگ به عنوان برترین بازی سال شناخته شد. استودیو سنتا مونیکا تولید سری بازی خدای جنگ را از سال 2005 آغاز کرد که هشتمین قسمت آن سال گذشته عرضه شد.

این بازی به طور اختصاصی بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 اجرا می‌شود و از همان ابتدا با اقبال طرفداران بازی‌های ویدئویی همراه شد، این بازی در ماه اول عرضه بیش از 5 میلیون نسخه فیزیکی و بیش از 2 میلیون نسخه دیجیتالی، فروش داشت.

داستان قدرتمند عنوان خدای جنگ و طراحی بی‌نظیر محیط و مراحل بازی به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های موفقیت این بازی شناخته می‌شوند. موسیقی متن جذاب و گیم‌پلی روان نیز موجب شده تا رضایت حداکثری از منتقدان و خریداران این بازی به‌ دست آید و خدای جنگ را در زمره بهترین بازی‌های تاریخ معرفی کند.

نسخه جدید بازی خدای جنگ در 10 بخش نامزد دریافت جوایز بفتا شده بود که موفق شد در 5 بخش جایزه را کسب کند. این جوایز در بخش‌های بهترین عملکرد بازیگر، بهترین موسیقی، بهترین دستآورد موسیقی، بهترین روایت داستان و بهترین بازی بودند. این بازی در سال گذشته در اکثر رویداد‌ها حوزه بازی‌های ویدئویی موفق به دریافت برترین بازی سال شده و جوایز کلی این بازی به بیش از 50 مورد می‌رسد که اختلاف مطلق این بازی با عناوین دیگر سال گذشته همچون Red Dead Redemption 2، Marvel"s Spider Man و Assassin"s Creed Odyssey را نشان می‌دهد.

در مراسم سالانه بازی‌های ویدئویی بفتا در بخش بهترین دستآورد هنری عنوان Return of the Obra Dinn موفق به دریافت جایزه شد، همچنین جایزه بهترین بازی انگلیسی نیز به Forza Horizon 4 رسید. در بخش بهترین بازی موبایل، عنوان موفق Florence توانست جایزه را از آن خود کند و A Way Out نیز بهترین بازی چند نفره سال شناخته شد. لازم به ذکر است که عنواوینی مانند Uncharted 4: A Thief"s End، Fallout 4 و The Last of Us در سال‌های گذشته موفق به دریافت تندیس بهترین بازی سال در مراسم سالانه بفتا شده بودند.


http://www.banounews.ir/fa/News/148583/بازی-خدای-جنگ-بفتای-عنوان-بهترین-بازی-سال-را-کسب-کرد
بستن   چاپ