آریا بانو
مهران مهام: اگر حمایت کنند «زوج یا فرد2» هم ساخته می‌شود
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 18:37:59
آریا بانو -
تهیه‌کننده سریال نوروزی شبکه سه، گفت: امشب «زوج یا فرد» به پایان راه می‌رسد و احتمال دارد در صورت حمایت و پشتیبانی از طنز سیاسی، فصل بعدی هم تولید شود.
به گزارش تسنیم، امروز نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگران سریال «زوج یا فرد» در آستانه روی آنتن رفتن آخرین قسمت این سریال تلویزیونی به واحد 162 سازمان صداوسیما رفتند تا با مردم در خصوص این سریال صحبت کنند البته در عین حال پاسخگوی رسانه‌ها هم باشند. سریال «زوج یا فرد» با زبانی طنز بخشی از مشکلات جامعه را در زمینه اشتغال جوانان و عواقب رشوه‌خواری و مال حرام را مطرح می‌کند.
مرجانه دلدارگلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، ناهیدسلیمی، سپندامیرسلیمانی و مهران رجبی از جمله بازیگرانی هستند که امروز برای پاسخگویی به مخاطبان دعوت شدند. مهران مهام تهیه کننده، امیرعباس پیام و علی‌رضا نجف‌زاده نیز از عوامل سازنده این سریال هستند که پاسخگوی مخاطبان بودند.
مهران مهام تهیه‌کننده این سریال به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: اجازه بدهند این مسیر ادامه پیدا کند و فارغ از رسانه‌ای شدن عدم ساخت فصل دوم «زوج یا فرد»، موضوعات و مسائل مطرح شده نیازمند فصل‌های بعدی است. طرح موضوع اخلاقی و انسانی لقمه حلال و جلوگیری از اشاعه سفره‌های حرام در خانواده‌ها یک مسئله مهم و اساسی است که «زوج یا فرد» به خوبی به آن می‌پردازد.
مهرام مهام تهیه کننده سریال "زوج یا فرد" تصریح کرد: واقعیت این است مردم امروز دستمزد ما را داده اند که طنز سیاسی راه درستی بوده که رفتیم. چون از ما خواستند سری دوم این سریال را بسازیم. خدا را شاکرم در تلویزیون کار می کنم و برای این ملت قدرشناس کار کردیم.
وی در خصوص پرداختن به موضوع آقازاده ها و ممیزی ها، افزود: هجمه های رسانه های ضدانقلاب نشان می دهد که سانسوری نداشتیم و مردم و حمایت رسانه ملی صحه گذاشتند که ما درست عمل کردیم که نگاه اصلی ما به مقوله آقازاده ها لقمه حرام است.
امیرعباس پیام نویسنده سریال درباره ژن خوب و آقازاده خاطرنشان کرد: از همان روزی که موضوع آقازادگی مطرح شد کهیر زدم و خواستم یادآوری کنم این ها آقازاده واقعی نیستند و ما روزگاران قدیم به اشخاص بزرگتری می گفتیم آقازاده.
علیرضا نجف زاده کارگردان سریال "زوج یا فرد" درباره ترکیب بازیگران و اینکه از بازیگران جدید استفاده نشد، تاکید کرد: باکس مناسبتی تلویزیون یک نوع المپیاد است ولی ما تلفیقی از شناخته ها و ناشناخته ها بهره بردیم و بازتاب های خوبی داشتیم که نشان می دهد ترکیب بازیگران درست بود. تهیه کننده ما بازیگران جوان و ناشناخته ای را معرفی کردند اما زمان کم به ما اجازه نمی داد از تازه واردهای بیشتری استفاده کنیم. برخی از تیپ ها و تلفیق هایی که در "زوج یا فرد" داشتیم کمتر استفاده شدند. ریسک کردیم جواب ریسک مان را گرفتیم تا جاییکه ناهید مسلمی در نگاه مردم خوب دیده شدند.
مهام درباره ساخت فصل دوم "زوج یا فرد" توضیح داد: روز اول گفتم فصل دومی در کار نیست ولی تقاضاهای مردمی باعث شد به فکر نگارش فصل بعدی بیفتیم عجله ای در کار نیست تا شیرینی فصل اول در کام مردم بماند.
هدایت هاشمی بازیگر نقش اصلی این سریال گفت: حقیقتا بازی نقش های پرسوناژ سیاسی با ممیزی هایی مواجه هستید مثل حرکت روی لبه تیغ است. نقش یک معاون وزیر را بازی کردم بنابراین به لحاظ تکنیکی یک تفاوتی بین کمال شهری "زوج یا فرد" و با کاراکترم در "چک برگشتی" متفاوت است. از ظرایف لهجه و گویش تلفیقی کرد و همدانی استفاده کردم. خوشحالم در سریالی حضور داشتم که تئاتری ها بازی کردند و خوش درخشیدند. تماشاچی ها از این تلفیق ستاره ها و تئاتری ها استقبال کردند و می توانند به رویکردی در تلویزیون تبدیل شود.
امیر عباس پیام درباره تغییر خطی داستان، گفت: این تغییر داستانی لطمه ای به خط داستان نزد اما بنابر صلاح ملی و سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاد و لازم بود. کار سختی را پشت سر گذاشتیم و برخی از سکانس هایش گرفته شده بود اما دوباره تغییر دادیم. خوشبختانه به هدف و سرمنزل داستان "زوج یا فرد" لطمه ای نخورد و با تجربه تهیه کننده مان خوب مدیریت شد که داستان دچار لکنت بشود. و کمتر کسی متوجه تغییر خطی داستان شد.
مهدی روشن روان دیگر نویسنده سریال با اشاره به اینکه احتمال می دادم با سانسور زیادی مواجه شویم، افزود: تصور نمی کردم همه "زوج یا فرد" روی آنتن برود و حرف های مهمی می زند که با شجاعت اصلاحیه نمی خورد. درام هم خوب اتحاد و همدلی ایجاد کرد و نقطه متمایز سریال است.
مهران مهام با گلایه از ادای تلویزیون ندیدن برخی ها، گفت: امسال تلویزیون خصوصا نوروز، ماهواره را پشت سر گذاشت و ادای تلویزیون ندیدن برخی ها را کنار بگذاریم. این شجاعت ها و جسارت ها را ببینیم که به موضوع آقازادگی می پردازد. بدترین کنداکتور نصیب ما شد و با یک تیم جوان و کارگردان فیلم اولی پشت دوربین و بهترین ها جلوی دوربین بهترین نتیجه را گرفتیم.
تهیه کننده سریال در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مالی سریال، گفت: باید تهیه کننده صبر کند اول پول عوامل خودش را بپردازد بدهکار کسی نمی شود تا اعتماد هنرمندان جلب کند و اصول تخصصی تهیه کننده ها به این منوال است.
هاشمی درباره رسالت کار طنز گفت: وقتی سیل آمد همه عوامل و رسانه ملی با این هموطنان همدردی کردیم و مردم به ما گفتند شب ها "زوج یا فرد" را می دیدیم یک قدری برایمان آلام بود. رسالت ما طنز بوده و بایستی این چنین گام برمی داشتیم. در هم نوایی با سوگ بهترین کار را تلویزیون انجام داد هم اطلاع رسانی و هم طنز و سرگرمی ایجاد کردند.
تهیه کننده "زوج یا فرد" در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر تکرار شدن کاراکترها خصوصا یوسف تیموری و مهران غفوریان گفت: شرط ما بود که یوسف تیموری و مهران غفوریان در این پروژه باشند ساخته شود. تهیه کننده براساس دیدگاه مردم بازیگر می آورد و پول مفت نداریم به کسی بدهیم. کدام شبکه ای که مهران غفوریان را سر سفره تحویل سال نبرد؟ باید احترام بگذاریم به انتخاب ها و اگر مورد توجه مخاطب قرار گرفته در نتیجه کارمان درست بوده است. تیموری یک پوست اندازی در این سریال داشت و غفوریان بعد از وضعیت جسمی که تحمل کرد کم لطفی برخی است این طور مغرضانه نقد می کنند.
مهام در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر حمله ضدانقلاب به سریال، گفت: وقتی روی آنتن رفتیم سایت های ضدانقلاب انگ سفارشی شدن به ما زدند و پول های کلانی که گرفته ایم اصلا این طور نبوده و ما درباره واژه آقازاده ها تعریف درستی انجام دادیم رسانه ملی موضوع لقمه حلال را برجسته کرد و دنبال مقاصد خاص سیاسی نبودیم و با این تعریف درست ضدانقلاب را هم خفه کردیم و خفه می شوند. ان شاالله این مسیر ادامه پیدا می کند و نویسنده ها از خودسانسوری دست بردارند.
مهران رجبی نیز تاکید کرد که مردم این تکراری‌ها را دوست دارند و به احترام این نگاه مغرضانه نقد نکنیم. از تکرار نهراسیم و اشکال ندارد تکراری بازی کنیم. در زمانیکه بیننده می پسندد و واقعا هم مفتی بازی نمی کنیم و تهیه کننده هم مفتی پول نمی دهد.
گفتنی است، 616 تماس را عوامل سریال در تماس تلفنی‌های 162 پاسخ دادند و بیش از 1000 تماس باقی ماند.

http://www.banounews.ir/fa/News/148802/مهران-مهام--اگر-حمایت-کنند-«زوج-یا-فرد2»-هم-ساخته-می‌شود
بستن   چاپ