آریا بانو
5 علامت پیری زودرس
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 20:02:45
آریا بانو -
5 علامت پیری زودرس
٤٢٨
٠
جام جم / علائم ظاهری پیری زودرس علاوه بر این‌که ما را دچار احساس ناراحت‌کننده پیرشدن می‌کنند، می‌توانند ناشی از مشکلات سلامت باشند.
اگر شاهد علائم زیر هستید، پیش از آن‌که به پیرشدن فکر کنید، به دنبال علل و راه‌های درمان باشید.
زردی دندان ها: مینای دندان با گذشت زمان و بر اثر مصرف برخی مواد غذایی مانند شیرینی‌ها و نوشیدنی‌های کافئین‌دار تحلیل می‌رود و دندان‌های ما حالت زردرنگی به خود می‌گیرند. کاستن از مصرف این مواد غذایی و کاهش میان‌وعده‌ها که باعث افزایش سطح اسید دهان می‌شوند و افزایش حالت قلیایی دهان با مصرف میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند به برطرف شدن مشکل کمک کنند.
کم‌پشت شدن ابروها و مژه‌ها: تغییرات هورمونی‌ای که با افزایش سن در بدن ایجاد می‌شوند می‌توانند کم‌پشت شدن ابروها و مژه‌ها را به دنبال داشته باشند. افزودن مواد غذایی حاوی ویتامین‌های A، C و E و ماساژ ابروها با روغن نارگیل به تقویت ابروها و مژه‌ها کمک می‌کند.
قرمزشدن چشم‌ها: قرمزی مزمن چشم‌ها می‌تواند یکی از علائم وجود التهاب در بدن باشد. التهاب و پیری ارتباط نزدیکی با هم دارند. با افزایش سن، مشکلاتی همچون درد مفاصل، آرتروز و حتی آلزایمر سطوحی از التهاب در بدن ایجاد می‌کنند. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند امگا3، چای سبز و انواع توت‌ها و شست‌وشوی چشم‌ها با چای بابونه می‌تواند کمک‌کننده باشد.
تغییرات بافت پوست: تغییرات زودرس بافت پوست معمولا بر اثر عواملی همچون الگوهای نادرست خواب، ورزش و مصرف موادغذایی ناسالم ایجاد می‌شوند. آلودگی و نور خورشید هم از عوامل تاثیرگذار هستند. تغییر عادات ناسالم و مصرف کرم‌های ضدآفتاب یا روغن‌های طبیعی نارگیل، زیتون و اکسید روی می‌تواند تغییرات بافت پوست را به تاخیر بیندازد.
موهای کدر و شکننده: تغییرات هورمونی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند از عوامل عمده حالت نامطلوب موها هستند. گنجاندن دوزی از بیوتین در رژیم غذایی، کاهش دفعات شست‌وشوی موها در هفته و ماساژ پوست سر با روغن گرم یک‌بار در هفته می‌تواند به برطرف شدن این حالت کمک کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/148819/5-علامت-پیری-زودرس
بستن   چاپ