آریا بانو
دوره نامزدی خود را چگونه بگذرانیم؟
يکشنبه 18 فروردين 1398 - 21:40:21
آریا بانو -
دوره نامزدی خود را چگونه بگذرانیم؟
٨٤
٠
باشگاه خبرنگاران / دوران نامزدی بهترین فرصت برای شناخت دو طرف است. دختر و پسر در این زمان با صداقت، صبر ، دقت و هماهنگی خانواده ها، می‌توانند نسبت به یکدیگر شناخت لازم و کافی را به دست آورند و با توجه به نقاط قوت و ضعف در جهت اصلاح نکات منفی خود در مسیر زندگی مشترک اقدام کنند.
طرفین در این دوران متوجه می‌شوند که در چه موضوعاتی با یکدیگر تفاهم دارند و در چه مواردی متفاوت عمل می‌کنند. هنگامی که بتوانند به یک نقطه مشترک برسند برای شروع یک زندگی آماده هستند و البته اگر افراد خود واقعی شخصیتشان را به نمایش بگذارند به انتخاب درست یکدیگر کمک می‌کنند.
در این دوره نظر مشاور معتبر، می‌تواند کمک کننده باشد تا افراد مورد سنجش قرار بگیرند که آیا می‌توانند نقاط ضعف یکدیگر را بپذیرند و در جهت اصلاح آن گام بردارند و یا قادر به این عمل نیستند و اگر اشخاص نتوانند این کار را انجام بدهند به سازش مشترک نرسیده و شاید ادامه زندگی برایشان مقدور نشود.
*رو راست باشید
دختر و پسری که با هم نامزد می‌شونددر ابتدای امر ، به یک تفاهم کلی رسیده‌اند. نامزدی فرصتی را به دو طرف می‌دهد که آنها در کنار خانواده هایشان، شناخت خود را از خصوصیات اخلاقی و رفتاری و علایق یکدیگر به تکامل برسانند. اگر طرفین در این زمان خواسته‌های واقعیشان را بیان کنند، باعث می‌شود که به شناخت بهتری از اولویت‌های خود دست یابند.
نازگل، 24 ساله، دانشجو می‌گوید: در سن 18 سالگی با فردی که از او شناخت کافی نداشتم نامزد شدم . اما بعد از مدتی مشخص شد که نامزدم حقایقی مهم از زندگی اش را نگفته و همین امر سبب ناراحتی و نگرانی من شد. او شدیدا به مادرش متکی بود و نمی‌توانست برای آینده مشترکمان تصمیم گیری کند و همین ویژگی اش باعث شد که رابطه ما دچار تنش شود.
فاطمه باقری، روانشناس می‌گوید: طرفین می بایست سعی کنند، در فرصت نامزدی یکدیگر را به درستی بشناسند و با خانواده‌های خود به مسافرت و مکان‌های تفریحی بروند. بیرون رفتن باعث می‌شود که فرد نحوه‌ رفتار واقعی خود را به نمایش بگذارد و شخصیت اصلی‌اش را نمایان کند.
* مهارت های زندگی را بیاموزیم!
دختر و پسر ممکن است در دوره نامزدی دچار اختلافاتی شوند. در این موارد آن ها می‌توانند با هم فکری یکدیگر معضل را برطرف کنند، اما اگر مشکل آن ها به گونه‌ای باشد که خود نتوانند حلش کنند می‌توانند از فردی که دارای تجربه زیادی در این موضوع است مشورت بگیرند.
در هر صورت مشاوره قبل از ازدواج بسیار مهم و تاثیرگذار است. دو نفر هیچ گاه شبیه یکدیگر نیستند و به طور حتم تفاوت‌هایی دارند. زمانی که افراد قدرت سازش خود را در این زمان بالا ببرند و تضادهای هم را بپذیرند، توانایی این را دارند که به تفاهم برسند و در زندگی مشترک آینده خود موفق عمل کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/148834/دوره-نامزدی-خود-را-چگونه-بگذرانیم؟
بستن   چاپ