آریا بانو
کشاورز:فرهنگ عامه هنوز جایگاه مطلوب و مناسب خود را در سینما بازنیافته است/ لزوم اشراف سینما بر ادبیات عامیانه
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 11:19:00
آریا بانو - محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما در مصاحبه خود با جشنواره فیلم وارش در دوره‌های ابتدایی این رویداد بر لزوم توجه و حمایت از فرهنگ عامیانه و سینمای بومی تاکید کرد و گفت: بی خبری از فرهنگ رایج کشور سبب شده تا دستمان را به سمت سینما و فرهنگ غرب دراز کنیم.


به گزارش هنرآنلاین ، محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که از همراهان جشنواره فیلم وارش در ادوار گذشته آن تا امروز بوده است، در مصاحبه‌ای این رویداد سینمایی را ارتقای کیفیت سینمای بومی موثر دانسته و گفت:اگر سینما قصد دارد به فرهنگ عامه بپردازد، باید بر ادبیات عامیانه نیز اشراف داشته باشد؛ در غیر این صورت به بیراهه رفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه بی خبری سینمای ایران از فرهنگ عامیانه مردم و حتی بی خبری از فرهنگ رایج کشور سبب شده تا دستمان را به سمت سینما و فرهنگ غرب دراز کنیم. فرهنگ عامیانه ما جایگاه مطلوب و مناسب خود را در سینما بازنیافته است و برای پرداختن به چنین موضوعاتی باید عوامل و ابعاد مختلفی را جستجو کرد. کنکاش در زمان و عوامل تشکیل دهنده یک فرهنگ مانند جغرافیا، تاریخ و... در حیطه کار سینما می‌گنجد.
متاسفانه سینمای ایران در سال‌های اخیر به سمت تجاری شدن حرکت کرده و البته در این راه حمایت هم می‌شود. سوژه‌هایی یکسان با عناوین متفاوت ساخته می‌شوند و رنگ و بویی از فرهنگ ملی و ایرانی نبرده‌اند.
نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت 98 در استان مازندران برگزار می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/148947/کشاورز-فرهنگ-عامه-هنوز-جایگاه-مطلوب-و-مناسب-خود-را-در-سینما-بازنیافته-است--لزوم-اشراف-سینما-بر-ادبیات-عامیانه
بستن   چاپ