آریا بانو
انتشار مشروح فعالیت‌های شورای موسیقی آمل
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 17:15:57
آریا بانو - با شروع سال جدید شمسی، شورای مشورتی موسیقی آمل مشروحی از فعالیت‌های خود را منتشر کرد.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: در نخستین جلسه شورای موسیقی آمل، مشروح فعالیت‌های این بخش این‌گونه تشریح و طی صورت‌جلسه‌ای منتشر شد.
در این صورت‌جلسه آمده است: به نام خداوند جان و خرد
خانواده محترم موسیقی شهرستان آمل؛
ضمن عرض درودها و تبریک سال نو، توأم با آرزوی روزهایی خوش برای شما هنرمندان؛
شورای مشورتی موسیقی شهرستان آمل بر خود وظیفه می‌داند پس از یک سال فعالیت در این انجمن و پیرو حمایت و اعتماد شما بزرگواران، مشروحی از فعالیت‌های خود را در اختیار خانواده موسیقی قرار دهد. لازم به ذکر است در شهریور سال گذشته نیز در جلسه‌ای و با حضور برخی از اهالی موسیقی، گزارش عملکرد شش ماهه اول به سمع و نظر هنرمندان موسیقی شهر رسیده بود.
این شورا از اردیبهشت سال گذشته تاکنون، بیش از پنجاه جلسه خصوصی و عمومی با دعوت از اهالی موسیقی و یا نهادهای دیگر که شرح آن در ادامه خواهد آمد، برگزار کرده است:
1- جلسات متعدد انجمن با مدیرکل استان و رایزنی جهت بخشی از مطالبات اهالی موسیقی راجع به انجمن استان و رفع موانع تشکیل کارگروه‌های موسیقی شهرستان آمل که مهم‌ترین دستاورد آن؛ ورود یکی از اعضای شورای موسیقی آمل در انجمن موسیقی استان بوده است.
2- شورای موسیقی پس از برگزاری جلسات متعدد با مدرسین و پیشکسوتان موسیقی، توانست مراحل تشکیل کارگروه‌های موسیقی را که از انجمن قبل آغاز شده بود، در رشته‌های گیتار، پیانو، تار و سه تار و دوتار و تنبور، سنتور، ویولن و کمانچه، آواز ایرانی و محلی، موسیقی کودک، صداسازی پاپ، سلفژ و تئوری موسیقی و نی به انجام رساند.
3- انجمن موسیقی جهت برگزاری کنسرت بانوان و اجرای موسیقی خیابانی، جلساتی را با امام جمعه و فرماندار شهرستان آمل برگزار کرده است که گرچه تا امروز نتیجه مطلوب حاصل نشده است، اما همچنان به تلاش خود جهت محقق شدن این خواسته قانونی اهالی موسیقی شهر، ادامه خواهد داد.
4- شورای مشورتی اداره ارشاد، جلساتی را با سازمان فرهنگی ورزشی برگزار کرده که راجع به حمایت‌های سازمان از اهالی موسیقی، انتشار گاهنامه موسیقی و اختصاص مکانی به عنوان خانه موسیقی توافقاتی حاصل شد.
5- حضور نمایندگانی از انجمن موسیقی در شورای هنری سازمان فرهنگی-ورزشی که در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی-هنری شهر و خصوصاً موضوع احداث فرهنگسرا همفکری دارند.
6- با پیگیری‌های شورای موسیقی و رایزنی با ریاست اداره بهزیستی شهرستان، بر حمایت از موزیسین‌های دوره‌گرد و تفاوت قائل شدن بین آن‌ها با متکدیان سطح شهر، تأکید شده است.
7- پس از اعلام فراخوان توسط شورای موسیقی و دعوت از علاقه‌مندان و تشکیل جلساتی، هیئت مؤسس سازمان مردم نهاد موسیقی شهرستان آمل با حمایت نمایندگان ارگان‌های مربوطه در جلسه فرمانداری از این سمن، شکل گرفت و در مراحل ثبت نهایی قرار دارد.
8- با پیگیری‌های مجدانه‌ شورای موسیقی آمل در استان، دریافت مجوز کنسرت‌های هنرمندان بومی به اداره شهرستان محول شد.
9- در اولویت قرار گرفتن سالن اداره برای اهالی موسیقی توسط ریاست اداره فرهنگ و هنر حرکتی دیگر از این انجمن بوده است.
10- همکاری انجمن موسیقی با اداره آموزش و پرورش در داوری از مسابقات ساز و آواز دانش‌آموزی توسط موزیسین‌های متخصص و تحصیل‌کرده را می‌توان فعالیتی دیگر از این انجمن دانست.
11- شورای موسیقی با رایزنی‌های انجام شده، حمایت شرکت‌های کنسرت گذار آمل با سود کنسرت‌های غیره از اجراهای بومی را جلب کرده است.
12- مشارکت با اداره فرهنگ و هنر در نوع زمان‌بندی کنسرت‌های شهر با در اولویت قرار دادن هنرمندان بومی، از دیگر فعالیت‌های انجمن بوده است.
13- شورای موسیقی با همکاری سازمان مردم نهاد موسیقی آمل در حمایت از هنرجوهای بی‌بضاعت تحت پوشش بهزیستی، در خرید ساز و آموزش رایگان، فعالیت‌هایی را به انجام رسانده است.
14- در روزهای پایانی اسفند، به دعوت انجمن موسیقی و با حضور مدیران آموزشگاه‌های موسیقی و مؤسسات شهرستان، راجع به نرخ شش ماهه اول آموزش موسیقی در سال جدید، تصمیم گیری شد.
شورای موسیقی آمل در اردیبهشت سال گذشته و طی برگزاری انتخابات، دوره جدید و دوساله خود را آغاز کرده و کوثر بزرگی، فرزاد زاهدی، نیما روحی، اصغر رستمی، محسن رضایی، عرفان پرقوه و محسن مرعشی اعضای آن را تشکیل می‌دهند.
امید می‌رود در سال جدید، به همت و مشارکت خانواده بزرگ موسیقی آمل و پیگیری‌های انجمن و حمایت اداره فرهنگ و هنر ، مطالبات هنرمندان موسیقی شهرستان به‌طور کامل محقق شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/149068/انتشار-مشروح-فعالیت‌های-شورای-موسیقی-آمل
بستن   چاپ