آریا بانو
برای خرید یک لباس ورزشی عالی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:38:39
آریا بانو -
برای خرید یک لباس ورزشی عالی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟
١٤٣
٠
چاره‌ چی / ظاهر ماجرا این است که لباس ورزشی فقط قیافه اش با دیگر لباس ها فرق دارد و مهم نیست چه جنسی و ویژگی هایی دارد، اما حقیقت این است که لباس ورزشی برای بالا بردن کارآیی ما هنگام ورزش، گرم نگهداشتن بدن، تاثیر مثبت روی حرکات و پیشگیری از مصدومیت و همین طور تعریق بدن حین ورزش فواید زیادی دارد برای همین انتخاب نوع آن مهم است. قرار نیست لباس ورزشی خوب حتما خارجی باشد مهم این است که کیفیت داشته باشد و برای رسیدن به این هدف باید نکاتی را بدانیم:
بهترین جنس لباس ورزشی چیست؟
لباس های تمام نخ یا نخ پنبه، بهترین جنس برای لباس های ورزشی هستند. لباس های نخی یا پنبه ای، به سادگی عرق را به خود جذب می کنند و جلوی عرق سوز و قرمز شدن بدن را به خصوص در ناحیه زیر بغل و کشاله ران می گیرند. اگر قصد خریدن لباس های ورزشی نایلونی یا شمعی و بادگیر را دارید، حتما انواعی از لباس ها را انتخاب کنید که یک آستر نخی داشته باشند.
شلوارهای ورزشی با جنس الیاف مصنوعی هم باید حتما آستر نخی داشته باشند تا از قرمزی، خارش و ابتلا به ناراحتی های قارچی در ناحیه کشاله ران در اثر عرق کردن، جلوگیری شود. لباس های ورزشی نایلونی و شمعی، عمر طولانی تری دارند و راحت تر شسته می شوند اما لباس های نخی بیشتر از پوست بدن محافظت می کنند. اگر زیاد عرق می کنید، دور لباس های ورزشی با الیاف مصنوعی و بدون آستر را خط بکشید، چون این لباس ها باعث تشدید تعریق می شوند و خیلی زود هم بوی بد عرق را به خود می گیرند.
مناسب ترین مدل برای لباس ورزشی چیست؟
لباس های ورزشی معمولا 2 نوع هستند؛ «تی شرت و شلوارک» و «گرمکن آستین بلند با شلوار». تی شرت و شلوارک برای افرادی که در سالن های ورزشی فعالیت می کنند، مناسب تر است اما گرمکن و شلوار بیشتر مناسب ورزش در فضاهای باز مانند زمین چمن، پارک یا حتی بازی گل کوچک در خیابان می خورد.
پوشیدن گرمکن و شلوار ورزشی در محیط های سرباز، از پوست در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند، اما یادتان باشد که لباس های ورزشی خیلی گرم و پوشیده برای سالن های سربسته، چندان مناسب نیستند زیرا باعث تشدید تعریق و کلافه شدن فرد ورزشکار می شوند و به دلیل تعریق زیاد هنگام ورزش امکان بالا رفتن نیاز بدن به مصرف آب را بالا می برند.
اگر ورزشکار باشید، حتما می دانید که با شکم پر از آب نمی توانید به سادگی به ورزش و فعالیت بپردازید. نکته مهم در مورد لباس های ورزشی این است که باید کمی در بدن آزاد باشند تا بتوانید به راحتی با آنها به ورزش و فعالیت های فیزیکی خود بپردازید.

http://www.banounews.ir/fa/News/149145/برای-خرید-یک-لباس-ورزشی-عالی-باید-به-چه-نکاتی-دقت-کنیم؟
بستن   چاپ