آریا بانو
پوست و مو/ اگر پوست مختلط دارید بخوانید
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:38:42
آریا بانو -
پوست و مو/ اگر پوست مختلط دارید بخوانید
٤٨
٠
سلامت نیوز / کلمه پوست مختلط شاید برای شما کمی غریبه باشد. پوست مختلط به پوستی گفته می شود که هم چرب است و هم خشک. در این مقاله شما را با نکته هایی در مراقبت از پوست های مختلط معرفی می کنیم.
پوست مختلط به پوستی گفته می شود که هم چرب است هم خشک،یعنی فرد در بعضی قسمتها احساس خشکی شدید و در بعضی قسمتها احساس چربی زیادی بر روی پوست می کند به طوری که در نقاط چرب آن گاهی جوش هم زده می شود.حال سوال این است که این نوع پوست را چگونه به حد نرمال خود برسانیم؟
افرادی که دارای پوست مختلط هستند کارشان کمی از افرادی که پوست خشک یا چرب دارند سخت تر است چرا که باید مراقبتهای خاص هر دو نوع پوست را برای هر قسمت انجام دهند و با رعایت تنها چند نکته ی ساده می توانند پوستشان را تا حدودی به حد نرمال برسانند
هر صابونی برای پوست شما مناسب نیست و بهتر است برای شستشوی صورت آن هم ترجیحا یکبار در روز نه بیشتر از مایعهای شستشوی صورت، مناسب پوستهای مختلط استفاده شود.
پوست شما نیاز به آبرسانی کافی دارد بنابراین از کرم مرطوب کننده ای که بتواند قسمتهای خشک پوستتان را به خوبی مرطوب نگه داشته و آب کافی را به آن برساند استفاده نمایید که البته بهتر است کرم مرطوب کننده ی مورد نظرتان را بر روی قسمتهای خشک که بیشتر ناحیه ی گونه هاست بزنید و برای قسمتهای چرب از کرم مخصوص آن ناحیه استفاده نمایید.
ناحیه T یعنی قسمتهای پیشانی، بینی و چانه در پوستهای مختلط ناحیه ای چرب با منفذ بزرگ است که می تواند منجر به جوش زدن شود بنابراین بهتر است اگراز کرم یا ژلهای ضد جوش برای این مناطق استفاده می کنید تنها روی جوشها و همین قسمتها بزنید و جاهای خشک پوستتان را به آنها آغشته نکنید.
برای خشک کردن این نوع پوستها بهتر است به جای حوله از یک پارچه ی سفید نخی استفاده شود.
هفته ای یکباراز ماسک خیار و ماست برای قسمتهای خشک پوست استفاده کنید.
پس از بهبود جوشها در مناطق حساس و چرب پوست و نزدیک شدن آن به یک پوست نرمال بهتر است از یک مرطوب کننده ی ملایم برای تمام قسمتهای آن استفاده نمایید

http://www.banounews.ir/fa/News/149147/پوست-و-مو--اگر-پوست-مختلط-دارید-بخوانید
بستن   چاپ