آریا بانو
راهکارهایی برای ترک اعتیاد به قهوه
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:38:43
آریا بانو -
راهکارهایی برای ترک اعتیاد به قهوه
٢٥٩
٠
بهداشت نیوز / نوشیدن یک فنجان قهوه به خصوص در اول روز برای بسیاری از مردم عادت است. این نوشیدنی به دلیل کافئینی که دارد احساس آرامش و هوشیاری کافی را در شما ایجاد می کند. تا اینجای داستان همه چیز طبیعی است و مشکل اما از جایی آغاز می شود که مصرف قهوه از اعتدال خارج شود و به مصرف بیش از اندازه آن عادت کنید.
مصرف بیش از حد قهوه باعث افزایش فعالیت بدن شما می شود و برعکس مصرف طبیعی آن، می تواند باعث افزایش اضطراب و مشکلات عصبی شود. بی خوابی، خستگی مفرط، نوسات خلق و خو، مشکلات گوارشی، سردرد، افزایش کلسترول بد خون و فشار خون بالا، عدم تمرکز و غیره از سایر مشکلاتی است که مصرف بیش از اندازه کافئین برای بدن و سلامتی به وجود می آورند.
اگر شما بر طبق عادت کافئین زیادی در روز مصرف می کنید، بهتر است با کمک این توصیه ها عادت خود را اصلاح کنید تا بیشتر از سلامتی خود مراقبت کرده باشید.
به یاد داشه باشید که قطع مصرف کافئین هرگز برای ترک آن راه حل خوبی نیست و بلکه باید کافئین و قهوه را به تدریج با موارد دیگری جایگزین کنید. بنابراین سعی کنید مصرف قهوه را به رفته رفته کاهش دهید. مثلا می توانید از حجم هر فنجان قهوه در روز بکاهید یا به جای 5 فنجان روزانه، 4 فنجان قهوه مصرف کنید.
یکی دیگر از راهکارها کاهش مقدار کافئین در هر فنجان است. برای این منظور می توانید مثلا نیمی از فنجان خود را با شیر ترکیب کنید. اگر لاکتوز شیر معده شما را آزار می دهد، کافی است قهوه خود را رقیق تر استفاده کنید.
راهکار دیگری که به شما برای ترک مصرف بیش از اندازه کافئین توصیه می کنیم، جایگزین کردن آن با قهوه بدون کافئین یا دی کاف است.
به عنوان توصیه ای دیگر، می توانید فنجان آخر قهوه روزانه خود را با نوشیدنی دیگری جایگزین کنید. مثلا از انواع آب میوه های طبیعی استفاده کنید یا شیر گرم بنوشید.
راهکار دیگری که وجود دارد این است که چرت بزنید. اگر در میان روز قهوه مصرف می کنید تا هوشیار تر باشید و احساس خواب آلودگی را از خود دور کنید، بهتر است به جای آن یک چرت 15 تا 25 دقیقه ای داشته باشید. خستگی را در بدن خود با مصرف قهوه سرکوب نکنید و در عوض، از آن برای بازیابی انرژی خود استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/149149/راهکارهایی-برای-ترک-اعتیاد-به-قهوه
بستن   چاپ