آریا بانو
سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان: کار سختی در جام جهانی داریم
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 20:40:04
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان رشته کامپوند با بیان اینکه کار سختی در جام جهانی شانگهای داریم، تصریح کرد: با این حال حضور در جام جهانی شانگهای تاثیر زیادی در روند آماده سازی کمانداران دارد تا با شرایط مطلوب روانه رقابت های قهرمانی جهان هلند شوند.

مجید احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: رویکرد فدراسیون و کادر فنی درباره حضور کمانداران در مرحله دوم جام جهانی در شانگهای، یک رویکرد تدارکاتی است اما شانگهای به دلیل حضور بهترین کمانداران از اقصی نقاط جهان مرحله ای بسیار سخت است و قطعا کمانداران ما کار بسیار سختی در این رویداد ورزشی دارند.
وی ادامه داد: اگر چه نگاه ما به جام جهانی شانگهای تدارکاتی است تا رکورد و عملکرد تیراندازان را محک بزنیم اما قطعا نتیجه این رقابت ها و کسب مدال و سکو نیز برای ما اهمیت دارد زیرا کسب مدال می تواند انرژی و انگیزه آنان را برای حضور در قهرمانی جهان هلند افزایش دهد.
این ملی پوش سابق تیم ملی تیراندازی با کمان افزود: تا کنون پنج مرحله اردوی آماده سازی برگزار شده است و ششمین مرحله از 24 فروردین ماه تا 14 اردیبهشت با حضور چهار کماندار برگزار می شود.
احمدی گفت: با توجه به شرایط بد اقتصادی که همه بخش ها در کشور از جمله ورزش با آن درگیر هستند اعزام تیم کامپوند به جام جهانی شانگهای در هاله ای از ابهام قرار داشت اما با توجه به قول غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون در خصوص نتایج و عملکرد کمانداران در کاپ آسیا در تایلند قرار شد نفرات دعوت شده به اردوی آخر به شانگهای اعزام شوند.
وی عملکرد کمانداران در چین را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه نتایج خوبی کسب کردیم اما نیازمند تلاش بیشتر کمانداران در شانگهای هستیم زیرا سایر کشورهای آسیایی حتی کشورهایی که پیش از این عملکرد ضعیفی داشتند با توان مضاعف در مسابقات اخیر حضور می یابند.
به گفته احمدی، کشورهایی همچون اندونزی و بنگلادش در کنار سایر کشورهای رقبای سنتی ایران چون تایلند، چین تایپه، هند و ویتنام در رقابت با هم هستند و این مساله قطعا کسب مدال و سکو را برای ما سخت تر خواهد کرد.
وی مهم ترین ضعف کمانداران ایران را، حضور کم در مسابقات رسمی و بین المللی عنوان کرد و گفت: البته در این زمینه کسی مقصر نیست زیرا سال گذشته مسابقات در سطح جهانی کمتر برگزار شد و امسال هم ترافیک برگزاری مسابقات در نیمه نخست سال زیاد است. با توجه به نزدیکی مسابقات و مشکلات اقتصادی امکان حضور کمانداران در تمام این مسابقات غیر ممکن است.
ویدا حلیمیان، اسماعیل عبادی، نیما محبوب و محمد صالح پالیزبان نفرات دعوت شده به آخرین مرحله اردوی تیم کامپوند هستند که از 24 فروردین ماه تمرینات خود را در سالن آزادی آغاز می کنند.
مرحله دوم مسابقات جام جهانی نیم دوم اردیبهشت ماه در شانگهای چین آغاز می شود.
ورزشی **1828**9129

http://www.banounews.ir/fa/News/149161/سرمربی-تیم-ملی-تیراندازی-با-کمان--کار-سختی-در-جام-جهانی-داریم
بستن   چاپ