آریا بانو
گزارش کنسرت‌های "هنر برای همه" سازمان فرهنگی هنری شهرداری
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 12:24:30
آریا بانو - کنسرت‌های "هنر برای همه" با شش اجرا توسط محمد معتمدی از چهارم تا هفتم فروردین ماه سال جاری در پردیس تئاتر تهران برگزار شد و مورد استقبال بیش از پنج هزار مخاطب قرار گرفت.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اواخر سال 97 بود که خبری در فضای هنری پیچید که از اجرای یک طرح مردمی حکایت داشت.
محمد معتمدی خواننده پرطرفدار موسیقی ایرانی اعلام کرد که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قصد دارد در ایام نوروز کنسرت‌هایی با قیمت مناسب در پردیس تئاتر تهران اجرا کند. "اجرای این طرح از آن جایی به ذهنم رسید که طی سال‌های اخیر همیشه شاهد این موضوع بوده‌ام که بخش زیادی از جامعه و مردم علاقه زیادی به دیدن کنسرت دارند اما متأسفانه فقدان توان مالی اغلب مردم آن هم در شرایط اقتصادی فعلی اجازه نمی‌دهد که آنها شرایطی برای تماشای کنسرت‌های باکیفیت داشته باشند."
طرحی برای مردم ایران
سلسله‌کنسرت‌های "موسیقی برای همه" ذیل برنامه "هنر برای همه" از چهارم تا هفتم فروردین ماه سال جاری با 6 اجرا توسط محمد معتمدی در پردیس تئاتر تهران برگزار شد. بلیت این کنسرت‌ها در همه ردیف‌های سالن با قیمت 25 هزار تومان به فروش رسید و 844 مخاطب در هر اجرا حضور داشتند که مجموع مخاطبان این کنسرت‌ها به بیش از پنج هزار نفر می‌رسد. معتمدی می‌گوید اجرای این پروژه عهدی است که با مردم بسته و از آغاز آن ابراز خرسندی می‌کند. "پیشنهاد این طرح در بخش موسیقی بنا بر این اساس است که هر هنرمند در سال یک بار آن را اجرا کند و مسئله‌ای که وجود دارد این است که هنرمندان انرژی و در واقع توان محدودی دارند و نمی‌توانند تمام کارها را از صفر تا صد بر عهده بگیرند. البته در انجام این کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مساعدت خوبی با ما داشتند." این خواننده جوان ابراز امیدواری می‌کند که همه مسئولان فرهنگی با این حرکت همراه شوند، چرا که این طرح به جناح خاص و شخص خاصی تعلق ندارد و برای مردم ایران است. "هر کسی که عاشق مردم است ما را همراهی کند و نگذارد این حرکت متوقف شود."
ادامه یافتن "هنر برای همه" در سال 98
علیرضا زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری نیز می‌گوید طرح "هنر برای همه" با هدف دسترسی همه اقشار جامعه به برنامه‌های فاخر هنری اجرا می‌شود.
این طرح روز چهارم فروردین و با اجرای محمد معتمدی خواننده فاخر و ارزشی آغاز شد و به طور میانگین از چهارم تا هفتم فروردین روزی دو سانس کنسرت داشتیم.
زند وکیلی می‌گوید "هنر برای همه" از جمله برنامه‌های مهمی است که برای سال 98 تدوین شده و در طول سال ادامه خواهد یافت. "هنر برای همه یعنی هنر در دسترس عموم قرار بگیرد، آن هم از جنس فاخر و درجه یک. همان طور که می‌دانید قیمت بلیط کنسرت‌ها و تئاترهای فاخر گران است و معمولاً قشر متوسط جامعه هم برای خرید آنها مشکل دارند، چه برسد به اقشار ضعیف جامعه که به دلیل این قیمت‌ها از فضای هنر دور می‌مانند. از این رو با رسانه‌ای شدن این طرح و تبلیغات گسترده آن در فضاهای مجازی، هنرمندان فاخری که نگاه مردمی‌تری دارند به این جریان پیوستند و در طول سال دیگر هنرمندان از رشته‌های مختلف هنری کار خود را در قالب این طرح برای مردم اکران و اجرا خواهند کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/149275/گزارش-کنسرت‌های-"هنر-برای-همه"-سازمان-فرهنگی-هنری-شهرداری
بستن   چاپ