آریا بانو
سردار "مومنی" اقدام آمریکا را محکوم کرد
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 12:32:48
آریا بانو - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از نقش 55 درصدی مواد مخدر در طلاق‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسکندر مومنی در دومین کنگره مددکاری اجتماعی و تاب آوری اجتماعی با بیان اینکه جرائم 70 درصد زندانیان به شکل مستقیم و غیر مستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شود افزود: بیش از 40 درصد جرایم این افراد به شکل مستقیم و 30 درصد به شکل غیر مستقیم مرتبط با مواد مخدر است.
وی در ادامه اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد و گفت: بسیاری از بیماری‌های واگیردار منشأ مواد مخدر دارند و بسیاری از جرایم عمومی و علت فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها مواد مخدر است؛ به این ترتیب می‌توان گفت مواد مخدر در راس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد.
مومنی با بیان اینکه راه حل مشکل مواد مخدر عمومی و اجتماعی است افزود: مبارزه با مواد مخدر یک پدیده تک متغیره و تک مولفه نیست که با یک تصمیم و توسط یک نهاد ساماندهی شود، بلکه نیازمند کاری فرابخشی، جمعی و ملی از همه نهادها،سازمان‌ها و همه کشور و جامعه است و همه باید برای ساماندهی آن تلاش کنند به طوریکه تصمیم فردی و اقدام یک سازمان به تنهایی کارایی ندارد.
وی افزود: شرایط کشور ما در حوزه مواد مخدر به گونه‌ای است که تولید مواد در همسایگی ما روز افزون است. در سال ٢٠٠٠ تولید مواد مخدر٢٠٠ تن بود که این مقدار تا پایان سال ٢٠١٧ بیشتراز 5٠ برابر شد و به ١٠ هزار تن رسید. این اتفاق همزمان با استقرار آمریکا در منطقه افغانستان بوده است و در واقع با حمایت کشورهای فرامنطقه و آمریکا این شرایط در منطقه پدید آمده و شاهد افزایش لابراتور ها و تولیدات مواد مخدر استان در کشورهای همسایه هستیم.
مومنی با بیان اینکه راه حل ما تک مولفه‌ای نیست، تصریح کرد: همه حوزه‌ها باید با هم پیش بروند و برای کسانی که معتاد شده‌اند نیز باید پشتوانه‌های نوینی ایجاد کنیم.
وی افزود: مولفه دیگر نیز دیپلماسی ما در سطح بین‌المللی است که البته به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم به طوریکه در اجلاس اخیر وین نیز کشورهای دیگر به این نکته اذعان داشتند، اگر چه ما به تشکر این کشورها نیاز نداریم اما جمهوری اسلامی به در خط مقدم مبارزه قرار دارد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/149315/سردار-"مومنی"-اقدام-آمریکا-را-محکوم-کرد
بستن   چاپ