آریا بانو
تأثیر مثبت حرکات یوگا در درمان سرطان
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 18:03:32
آریا بانو -
تأثیر مثبت حرکات یوگا در درمان سرطان
٢٧
٠
وارونه / یوگا که باعث تقویت بدن ،کاهش استرس و بهبود سلامت روانی می گردد ، در سال های اخیر نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد.بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که یوگا نقش مهمی در مبارزه با سرطان و بهبود کیفیت زندگی افراد را داراست. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم در مورد تاثیرات مثبت یوگا در درمان سرطان صحبت کنیم.
کاهش عوارض جانبی سرطان
یوگا هم روح و هم فیزیک فرد را بهبود می بخشد و در نتیجه باعث بهبود کیفیت زندگی می گردد ،یوگا، که فقط یک تکنیک زیست ساده نیست، به معنای واقعی کلمه یگانگی و اتحاد است.اجزای اصلی یوگا شامل تکنیک های تنفس، تکنیک های حرکات و بدن، مدیتیشن، خودآموزی و تحقیق است.یوگا باعث بهبود کیفیت زندگی فرد می شود.طبق شواهد علمی کنونی، یوگا هر نوع سرطانی را درمان نمی کند یا از آن جلوگیری نمی کند ، بلکه باعث کاهش استرس ،اختلالات خواب ،افسردگی ، بی حالی ناشی از بیماری سرطان می گردد.علاوه بر این، به کاهش عوارض جانبی و استرس ناشی از سرطان در بیماران سرطانی می گردد و کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد.
نجات دهنده برای بیماران مسن
همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که یوگا یک تمرین فوق العاده در زنان مسن مبتلا به سرطان سینه است.یوگا یک برنامه مکمل نیست که تنها در مراحل اولیه سرطان استفاده شود.مطالعات نشان می دهد که یوگا درد و خستگی را در زنان مبتلا به سرطان پیشرفته پستان را کاهش می دهد، امداد روانی را فراهم می کند و پذیرش وضعیت را تسهیل می کند.
یوگا یک برنامه کاربردی است برای بیمارانی است که هیچ شانسی برای بهبود ندارند و باعث تقویت حرکات فیزیکی آن ها می شود.علاوه بر این، یوگا نه تنها برای جوانان بلکه برای بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته نیز مناسب است.
قبل از شروع یوگا حتما با پزشک خود مشورت کنید
دکتر آیدین اظهار داشت : حرکات یوگا باعث هیچ گونه اختلالات دارویی و آسیب نمی گردد اما در موارد بسیار نادر ممکن است سبب باعث تشکیل لخته در رگ هایی گردد که به مدت زیاد بی حرکت مانده اند .همچنین ممکن است به دلیل عدم انجام حرکات صحیح باعث آسیب رساندن به مفصل و استخوان ها گردد.برخی حرکت ها در زنان باردار دارای فشار خون بالا، برخی از بیماری های سیستم گردش خون مانند نارسایی قلبی و بعضی از بیماران مبتلا به سرطان ممکن است ناخوشایند باشد.
فرد باید حرکات مناسب بدن خود را انجام دهد
با توجه به مراحل و تنوع حرکات یوگا فرد باید حرکات مناسب خود را انجام دهد و هنگام انجام حرکات یوگا هیچ گونه دردی را احساس نکند.اگر فرد هنگام انجام حرکات یوگا احساس درد کند باید از انجام حرکت امتناع کند و به یک متخصص مراجعه کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/149416/تأثیر-مثبت-حرکات-یوگا-در-درمان-سرطان
بستن   چاپ