آریا بانو
ساعت هوشمندی که جان صاحب خود را نجات داد!
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 18:03:53
آریا بانو -
ساعت هوشمندی که جان صاحب خود را نجات داد!
٦٥
٠
باشگاه خبرنگاران / امروز فردی در جامعه غیررسمی مجازی اپل یعنی /r/Apple، داستان جالبی درباره تجربه اخیر خود هنگام استفاده کردن از محصولات اپل منتشر کرد. پست این فرد درباره ماجرایی بود که هنگام استفاده از ساعت هوشمند اپل برای او رخ داده بود. به گفته این فرد ساعت هوشمند اپل جان او را نجات داده است. بر اساس پست منتشر شده به وسیله این فرد، قابلیت بررسی ضربان قلب که در گوشی هوشمند اپل وجود دارد پیش از آن که اتفاق بدی برایش بیفتد او را از مشکلی در ریتم ضربان قلبش مطلع کرده است.
ترجمه متن پست این فرد را در ادامه مشاهده می‌کنید:
«در تخت خواب دراز کشیده و در حال لذت بردن از تماشای تلویزیون و خوردن گوشت بودم. در همان حال ساعت هوشمندی که در دست داشتم به من درباره ریتم نامرتب ضربان قلبم اخطار داد و پس از آن گفت که ضربان قلب من به طرز عجیبی سریع است؛ من هم به اورژانس زنگ زدم. هنگامی که آن‌ها رسیدند من را در خطر جدی یافتند. بدن من وارد شوک شد و ماموران اورژانس مرا به بیمارستان منتقل کردند و مراحل درمان شروع شد. من پیش از اعلان ساعت هوشمندم هیچ مشکلی نداشتم اما پس از آن به طور ناگهانی همه چیز تغییر کرد.»
ساعت هوشمند اپل این کاربر را از ریتم غیرمعمول و بالای ضربان قلبش هنگامی که در حال استراحت بود مطلع کرد و پس از آن کاربر با ماموران اورژانس تماس گرفت و همه چیز به خیر گذشت. هنگامی که این کاربر به هوش آمد دکتر نوار قلب او را که توسط ساعت هوشمند اپل ثبت شده بود، مشاهده کرد. مسئله عجیب در قلب او این بود که علی‌رغم این که همه ورودی‌های قلب سالم بودند، ریتم ضربان بیمار سریع‌تر از حالت معمول بود. بیماری این فرد تاکیکاردی فوق حاد اعلام شد.
بر اساس پیش‌رفت فناوری، می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده قابلیت کنترل سلامت به صورت کامل‌تری در دستگاه‌های دیجیتال قرار بگیرد و ما شاهد نجات یافتن جان افراد بیشتری باشیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/149427/ساعت-هوشمندی-که-جان-صاحب-خود-را-نجات-داد!
بستن   چاپ