آریا بانو
بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه
پیش‌بینی آغاز بارش‌های جدید از جمعه/عدم اجرای "طرح ترافیک" و "زوج و فرد" در روزهای پنجشنبه
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 20:32:35
آریا بانو - "پیش‌بینی اسکان اضطراری 200 هزار خانوار در خوزستان، افزایش «کرایه تاکسی» معطل اعلام نرخ تورم، انتقال هوایی 5٠٠ مادر باردار از مناطق سیل زده با اورژانس هوایی، علت گرایش افراد به مصرف «گل»، واریز «کمک هزینه معیشت» به حساب سیل‌زدگان، اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی 98 و عدم اجرای "طرح ترافیک" و "زوج و فرد" در روزهای پنجشنبه" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
پیش‌بینی اسکان اضطراری 200 هزار خانوار در خوزستان/کاهش سطح آبگرفتگی استان
محمد فرید لطیفی، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که خطر سیل استان خوزستان را تهدید نمی‌کند و تنها خطرات و پیامدهای ناشی از آبگرفتگی در مورد این استان وجود دارد، گفت: از عصر امروز (سه‌شنبه) شاهد کاهش سطح آب در مناطق شمالی خوزستان خواهیم بود.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با بیان این که امروز پیک ورود آب به رودخانه‌های استان خوزستان است، در این باره گفت‌: پیش‌بینی می‌شود که از عصر امروز با کاهش حجم آب ورودی به رودخانه‌ها، سطح آب در مناطق بالا دست خوزستان و شهرهایی نظیر اهواز کاهش یابد و البته ممکن است که جریان آب به مناطق جنوبی خوزستان همچون خرمشهر و آبادان برسد که در همین راستا نیز مدیریت بحران در آماده باش لازم است و البته در صورت نیاز برای تخلیه مناطق و بخشهایی از شهرهای خرمشهر و آبادان نیز اقدام خواهد شد.
اما و اگرها درباره نقش سدها در کنترل سیل‌های اخیر
علی سلاجقه، یک استاد مهندسی رودخانه و علوم و مهندسی آبخیز دانشگاه تهران با اشاره به اینکه سدها در کنترل و مهار سیل تنها نقش مسکن را دارند، گفت: تنها راهکار درمانی حکمرانی بر حوضه آبخیز است.
این استاد مهندسی رودخانه و علوم و مهندسی آبخیز در ادامه با تاکید بر اینکه کشور نیاز به تدوین نظامنامه حوضه آبخیز دارد، گفت: ما نظامنامه سیلاب داریم اما متاسفانه نظامنامه‌ای برای حوضه آبخیز نداریم این در حالیست که سیلاب معلول و مدیریت حوضه آبخیز علت سیل است و دستگاه‌های متولی باید قبل از وقوع بحران با عملیات آبخیزداری آن را مدیریت کنند.
افزایش «کرایه تاکسی» معطل اعلام نرخ تورم
علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: در صورت اعلام نرخ تورم از سوی مرکز آمار، نرخ کرایه‌های تاکسی از پایان فروردین افزایش می‌یابد.
انتقال هوایی 5٠٠ مادر باردار از مناطق سیل زده با اورژانس هوایی
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور از انتقال هوایی 5٠٠ مادر باردار در مناطق سیل‌زده توسط سازمان اورژانس کشور خبر داد.
پیش‌بینی آغاز بارش‌های جدید از جمعه / پاسخ هواشناسی به شایعات
احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از فعالیت موج بارشی جدید در ایران از جمعه (23 فروردین) خبر داد و گفت: بارش‌ها سیل‌آسا نیست اما احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.
وی با بیان اینکه مناطق جنوب غرب ایران چندان تحت تاثیر این سامانه بارشی نخواهد بود، گفت: در این مناطق بارش داریم اما چندان شدید نیست و شدت این سامانه به اندازه سامانه‌های قبلی نخواهد بود که بتواند آسیب جدی وارد کند.
علت گرایش افراد به مصرف «گل»/جمع‌آوری بیش از 6000 معتاد متجاهر
اسکندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمع‌آوری بیش از 6000 معتاد متجاهر از مناطق مرکزی تهران خبر داد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رشد مصرف مواد مخدر صنعتی مثل شیشه و کراک کاهش یافته اما مصرف برخی از مواد مخدر صنعتی دیگر مثل گل افزایش یافته، تصریح کرد: دلیل این مسئله این است که بسیاری تصور می‌کنند این ماده مخدر ریشه گیاهی دارد و زیان‌آور نیست؛ این در حالیست که قدرت توهم‌زایی گل چندین برابر حشیش است و به دلیل اینکه دستکاری شده مضرات بیشتری دارد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد
شناسایی 70 سایت و کانال فروش مواد مخدر/ دستگیری 20 هزار خرده فروش از اطرف مدارس
سردار مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 6٨5 تن مواد مخدر و جمع آوری 25 هزار معتاد متجاهر در سال گذشته در کشور خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار با ارزشی را در اطراف مدارس به انجام دادند ، گفت: امروز به جرأت می‌گوییم که اکثر مدارس ما به صورت هوشمندانه پاکسازی شده است و خطر تهدید مواد مخدر برای دانش آموزان به شدت کاهش یافته است و بالغ بر 20 هزار نفر پیرامون در این دو هزار نقطه تعیین شده، خرده فروشان دستگیر شده اند.
جزئیات معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی در سال 98
علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رفع مشکلات پیش آمده پیرو اجرای قانون معافیت 100 میلیاردی مدارس از پرداخت بهای انرژی در سال 97 گفت: در سال 98 هم معافیت مدارس در قانون بودجه مصوب شد و انرژی مصرفی مدارس رایگان است و مشکلات ما کمتر خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد
واریز «کمک هزینه معیشت» به حساب سیل‌زدگان /شناسایی خانوارهای جدید
وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از شناسایی و واریز کمک هزینه معیشت به حساب 15 هزار و 500 خانواده جدید در مناطق سیل زده خبر داد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مددجویان مذکور می‌توانند همین امروز این مبلغ را برداشت کنند ادامه داد: در مرحله نخست نیز 13 هزار و 500 خانواده از مددجویان بهزیستی مناطق سیل زده شناسایی شده بودند. همچنین افرادی که مددجوی سازمان بهزیستی هستند اما این رقم را دریافت نکردند می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و شهرهای سیل زده یا به مددکاران مربوطه مراجعه کنند.
هشداری درباره پساسیل خوزستان
علی مریدی، مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به برخی بایدها و نبایدها برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل نسبت به ایجاد کانون‌های جدید گرد و غبار در خوزستان به علت ته‌نشین شدن گل‌های ناشی از سیل هشدار جدی داد.
وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط کنونی برای مناطق سیل‌زده، کدام اقدامات باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد،تصریح کرد: یکی از خطرات بزرگ ناشی از سیل‌های اخیر ایجاد کانون‌های گرد و غبار است. رسوباتی که همراه سیل آمده است در دشت‌های خوزستان ته‌نشین و با خشک شدن آب تبدیل به منشاء گرد و غبار در استان خوزستان خواهد شد.
اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی 98/رشد 8 درصدی تعرفه ویزیت پزشکان
بر اساس ابلاغ هیات وزیران، ویزیت پزشکان در سال 1398 بالغ بر هشت درصد افزایش یافت.
بنابر مصوبه هیات وزیران برای سال 1398 بخش خصوصی، تعرفه خدمات پزشکان، دندان‌پزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار 270 هزار ریال، پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشکان عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ( MD-PhD) 410 هزار ریال، پزشکان فوق‌تخصص، ‌ دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان‌پزشکی 520 هزار ریال، پزشکان فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشکی 590 هزار ریال، کارشناس ارشد پروانه‌دارد 220 هزار ریال، کارشناس پروانه‌دار 190 هزار ریال تعیین شده است.
گلریزان برای سیل‌زدگان/ اعزام جوانان متخصص به مناطق آسیب‌دیده
محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از اختصاص تمام اعتبارات هفته جوان به موضوع امداد، کمک و اعزام نیروهای داوطلب به مناطق سیل‌زده خبر داد.
خطر ناامنی غذایی در مناطق سیل‌زده و توصیه‌های وزارت بهداشت
دکتر زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت تغذیه‌ای ساکنان مناطق سیل‌زده کشور، گفت: مناطق سیل‌زده در استان‌هایی هستند که از گذشته هم برخی کمبودهای تغذیه‌ای را داشته‌اند، بنابراین بعد از اتمام این بحران باید برای ارتقاء امنیت غذایی در این مناطق برنامه‌ریزی شود.
عدم اجرای "طرح ترافیک" و "زوج و فرد" در روزهای پنجشنبه
علی پیرحسینلو، مشاور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عدم اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه خبر داد.
آخرین وضعیت سیل در خوزستان و دو استان دیگر/ دولت اجاره مسکن سیل‌زدگان را می‌پردازد
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر در کل خوزستان بیش از 200 روستا به نوعی دچار ابگرفتگی شدند و بین 96 تا 100 موردشان غرق در آب هستند، گفت: مصوب کردیم افرادی که میتوانند 3تا4 ماه خانه اجاره کنند و دولت اجاره بها را پرداخت می‌کند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
مرگبارترین سیل‌های تاریخِ جهان
قتل راننده تاکسی به‌خاطر سه مسافر خانم
هشداری درباره پساسیل خوزستان
پیش‌بینی آغاز بارش‌های جدید از جمعه / پاسخ هواشناسی به شایعات
اعلام جزییات تعرفه‌های پزشکی 98/رشد 8 درصدی تعرفه ویزیت پزشکان
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/149479/پیش‌بینی-آغاز-بارش‌های-جدید-از-جمعه-عدم-اجرای-"طرح-ترافیک"-و-"زوج-و-فرد"-در-روزهای-پنجشنبه
بستن   چاپ