آریا بانو
99 سال با اندام جابه جا زندگی کردن
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 14:55:20
زنان خبر
آریا بانو - دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه پورتلند به هنگام کالبدشکافی یک زن 99 ساله متوجه شدند که در پدیده‌ای بسیار نادر اعضای داخلی بدن او در سر جای خود قرار ندارند. به گزارش بانو نیوز، معده و طحال این به جای سمت چپ در سمت راست بدن قرار داشتند، رگ‌های قلب پس و پیش بودند و کبد […]

دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه پورتلند به هنگام کالبدشکافی یک زن 99 ساله متوجه شدند که در پدیده‌ای بسیار نادر اعضای داخلی بدن او در سر جای خود قرار ندارند.
به گزارش بانو نیوز ، معده و طحال این به جای سمت چپ در سمت راست بدن قرار داشتند، رگ‌های قلب پس و پیش بودند و کبد که معمولا به سمت راست متمایل است برعکس در سمت چپ بود. دستگاه گوارش او نیز به حالت برعکس در شکمش قرار گرفته بود.
این بیماری مادرزادی که هنوز دلیل آن کشف نشده با عنوان «اندام داخلی معکوس» شناخته می‌شود و از هر 22 هزار کودک به هنگام تولد فقط یکی به آن مبتلا است و این در حالیست که 87 تا 95 درصد اطفال متولد شده با این اختلال هیچ‌گاه به سن 5 سالگی نمی‌رسند.
پزشکان می‌گویند آن‌چه باعث شده تا این زن عمری طولانی کند عدم ابتلای او به بیماری‌های قلبی بوده است. امری که در میان مبتلایان به این بیماری مادرزادی یک استثناست.
اما اینکه چطور جسد “رزماری بنتلی” سر از اتاق تشریح درآورده است به وصیت شخصی او پیش از مرگش بازمی‌گردد.وی همچون شوهرش وصیت کرده بود که جسدش وقف پیشرفت علم و تحقیقات کالبدشکافی دانشجویان رشته پزشکی شود.
به گزارش یورونیوز، پرفسور “کامرون واکر”، استاد آناتومی دانشکده پزشکی دانشگاه اورگان که در سر صحنه تشریح حاضر بوده است گفت: هیچ کدام از ما چنین لحظه‌ای را از یاد نخواهیم برد.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/149547/99-سال--با--اندام--جابه-جا-زندگی-کردن
بستن   چاپ