آریا بانو
رسیتال پیانو نوازنده ایتالیایی در تالار رودکی
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 14:56:09
آریا بانو - اولاف جان لنری پیانیست ایتالیایی هفته اول اردیبهشت ماه در تالار رودکی رسیتال پیانو اجرا می‌کند.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، اولاف جان لنری پیانیست با سابقه ایتالیایی چهارشنبه چهارم و جمعه ششم اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در تالار رودکی روی صحنه می‌رود .
اولاف جان لنری متولد ایتالیا و فارغ التحصیل از کنسرواتوار ورونا و آکادمی پیانو در ایمولا ، برندۀ مسابقات متعدد بین المللی پیانو از مونزا، توکیو و مونت کارلو است.
وی در فستیوالهای بین المللی و همچنین به صورت رسیتال پیانو در شهرهای مختلف ایتالیا و سایر کشورها از جمله اتریش، فرانسه، آلمان، لهستان، ژاپن، و همین طور در تالار رودکی تهران در اردیبهشت و آذر1397 اجرا داشته است.
لنری در ارکستر های مختلف بزرگ جهان حضور و با رهبران برجستۀ ارکستر مانند لارنس فاستر و لیور شامبادال همکاری داشته است.
قسمتی از رپرتوار لنری پیانیست ستوده‌ی ایتالیایی-سوئدی شامل تمامی 32 سونات بتهوون برای پیانو است و رپرتوار معمول وی تقریباً بدون استثناء دست‌کم یکی از سونات‌های بتهوون را در آغاز دارد.
در این اجرا قطعات؛ رقص مرثیه ها از مهران روحانی، پرلود و فوگ در دو دیزد از مرتضی شیرکوهی، سونات در فا مینور اپوس 57 (آپاسیوناتا) از بتهون، لحظات موزیکال در لا بمل ماژور اپوس 94 شماره 2 و امپرومپتو در لا بمل مینور اپوس 90 شماره 4 از شوبرت، آرامش تویی و چرخ نخ ریسی از لیست، ملودی در می ماژور اپوس 3 شماره 3 و پرلود در سل مینور اپوس 23 شماره 5 از راخمانینف و واریاسیون روی تمی از پاگانینی در لا مینور اپوس 35 از برامس نواخته می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/149577/رسیتال-پیانو-نوازنده-ایتالیایی-در-تالار-رودکی
بستن   چاپ