آریا بانو
موهای خشک و وز کرده ات را لخت و لطیف کن
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:04:13
آریا بانو -
موهای خشک و وز کرده ات را لخت و لطیف کن
٦٩
٠
منودلیار / مو های شکننده داری؟ تا به حال به این فکر کرده ای چرا مو هایت شکننده شده اند؛ متخصصان در پاسخ به این سؤال تو می گویند که شکستن ساقه مو ها زمانی رخ می دهد که مو ها به قدری خشک می شود که نمی تواند رطوبت و بافت طبیعی خود را از حفظ کنند. خشکی و شکنندگی مو ها به دلایل زیادی ممکن است به وجود بیاید که از مهم ترین و رایج ترین آن ها می توان به دکلره و رنگ کردن مو ها، استفاده از شامپو نامناسب، تعداد دفعات زیاد شستشوی مو ها و شرایط آب و هوایی خشک یا آلوده اشاره کرد که موجب می شود ریشه و ساقه مو ها بافت طبیعی و مواد مغذی که برای بهبود، بازسازی و تقویت خود نیاز دارد را از دست بدهد.
ولی جای هیچ نگرانی نیست چرا که خوشبختانه در بیش تر موارد با راهکار های خانگی و طبیعی می توانی مو هایت را تقویت کرده و آن ها را نجات دهی؛ به همین منظور در این مقاله می خواهم یک ماسک خانگی برای مو های شکننده را به تو معرفی کنم به نام ماسک موز که به راحتی می توانی در منزل تهیه کنی پس با منودلیار تا پایان این مقاله همراه باش.
چگونه ماسک موز را برای مو ها در منزل درست کنی؟
مواد لازم برای تهیه ماسک موز برای مو ها: یک عدد موز رسیده بزرگ – یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا – یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی
طرز تهیه ماسک موز برای مو ها
موز را پوست گرفته و به حلقه های کوچک و باریک تقسیم کن سپس به کمک چنگال ان را به صورت پوره در بیاور؛
روغن جوجوبا و عسل را به آن اضافه کرده و به کمک همزن دستی آن قدر مخلوط را به هم بزن تا به طور کامل به یک ماسک خامه ای کرم رنگ تبدیل شود.
طرز استفاده از ماسک موز برای مو ها
ماسک موز را بر روی مو های خشک خود بزن، ابتدا به ریشه مو ها زده و در امتداد ساقه مو ها ادامه بده تا تمام قسمت های مو های تو به این ماسک آغشته شود؛
مو هایت را جمع کرده و با یک کلاه رنگ روی مو هایت را به طور کامل بپوشان؛
بگذار ماسک برای برای 30 دقیقه تا یک ساعت روی مو هایت بماند و تمام مو ها و سرت را با آب گرم بشوی سپس برای برطرف کردن چربی اضافه آن ها طبق معمول همیشه شامپو کن و نرم کننده بزن؛
این پروسه را یک بار در هفته و حداقل به مدت یک ماه تکرار کن تا از شکنندگی و خشکی بیش از حد آن ها جلوگیری شود. در صورتی که مو های شکننده داری تا برطرف شدن خشکی مو ها این پروسه را یک بار در هفته تکرار کن. در نظر داشته باش ماسک را برای هر بار استفاده همان روز آماده و به مو هایت بزن.
برای نتیجه گیری بهتر پیشنهاد می شود از موز هایی که لکه های قهوه ای رنگ دارند استفاده کنی.
دوست داری این ماسک مو را بر روی مو هایت امتحان کنی؟ تو چه راهکار هایی برای مو های شکننده داری که از نتیجه آن مطمئن هستی؟ نظرات و تجربیاتت را با ما و سایر دوستان در این مقاله در میان بگذار.

http://www.banounews.ir/fa/News/149632/موهای-خشک-و-وز-کرده-ات-را-لخت-و-لطیف-کن
بستن   چاپ