آریا بانو
هم‌خوابگاهی‌هایم اصلا ملاحظه من را نمی‌کنند!
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:05:34
آریا بانو -
هم‌خوابگاهی‌هایم اصلا ملاحظه من را نمی‌کنند!
٥٢٣
٠
خراسان / دختری هستم که به تازگی وارد خوابگاه دانشگاه شدم ولی نمی‌توانم خیلی راحت با بقیه کنار بیایم. منظورم این است که من تلاش می‌کنم تا خیلی به همه‌شان احترام بگذارم و کمک‌شان کنم یا حتی اگر خوابند سر و صدا نکنم ولی این احترام و ملاحظه را فقط من انجام می دهم و بقیه اصلا اهمیتی نمی‌دهند که وقتی من خوابم سر و صدا نکنند یا وسایل من را اگر بر می‌دارند، سر جایش بگذارند یا حتی اگر می‌خواهند جایی بروند چیزی به من نمی‌گویند. چه کنم؟
ورود به خوابگاه به معنای زندگی با افراد جدیدی است که با شما متفاوت هستند. این افراد علایق، سلایق، باورها، عادت‌ها و گاهی حتی فرهنگی متفاوت با شما دارند. در این میان شما از خانواده خود فاصله گرفته‌اید و ممکن است از حمایت کمتری نسبت به زمانی‌که در کنار آنان زندگی می‌کردید، برخوردار باشید اما در عین حال این موقعیت می‌تواند شروع تازه‌ای در زندگی شما باشد که به رشد بیشتر شما به لحاظ شخصیتی، یاد گرفتن مهارت‌های تازه و افزایش ظرفیت ارتباطی یاری رساند. پس سعی کنید این موقعیت را همچون یک چالش مفید بنگرید و از فرصت‌های جدیدی که برای یادگیری پیش آمده است، لذت ببرید.
تلاش کنید تا اطرافیان‌تان را بیشتر بشناسید
ایجاد ارتباط و دوستی نیازمند زمان و صبوری است. سعی کنید دریابید هم اتاقی‌هایتان چطور افرادی هستند، چه علایقی دارند، چه نیازها و باورهایی دارند و دیگر موارد. شما پیش از این نیز روابط دوستانه‌ای را شکل داده‌اید، این نیز یک دوستی جدید است، پس برای آن زمان بگذارید و تلاش کنید. از سوی دیگر نیز سعی کنید خودتان را به دیگران بشناسانید. می‌توانید به دیگران بگویید که چه می‌خواهید و مرزهای‌تان را مشخص کنید. برای مثال اشکالی ندارد زمانی‌که وسایل‌تان را به آنان قرض می‌دهید، از آنان بخواهید وسیله‌تان را سر جایش بگذارند. لازم نیست در این زمینه خیلی خشن و خشک برخورد کنید.
فقط به شکل دوستانه‌ای بگویید که چه می‌خواهید و دوست دارید با شما چگونه رفتار شود. دقت کنید تا جایی‌که برایتان امکان‌پذیر است، سعی کنید انعطاف به خرج دهید. یادتان باشد دوستان شما هم از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند و احتمالا با مشکلاتی مشابه شما دست به گریبان هستند. پس سعی کنید تا اندازه‌ای که برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند با آن‌ها کنار بیایید و آنان را درک کنید.
می‌توانید در ایجاد ارتباط پیش قدم شوید
در واقع نیازی نیست که همواره در انتظار پیشنهاد دیگران باشید. پیش قدم شوید و روابط صمیمانه را شروع کنید. برای مثال می‌توانید برای آغاز یک شب برای همه دوستان هم اتاقی‌تان شام بپزید، یک فیلم خوب بگیرید و همه را به تماشای آن دعوت کنید. یک جای خوب برای گردش انتخاب کنید و به چند نفر از دوستان‌تان پیشنهاد دهید که با هم سری به آن‌جا بزنید. یادتان باشد که شما در ابتدای راه هستید. افرادی که در این خوابگاه با آنان وقت می‌گذرانید، می‌توانند از بهترین دوستان شما در زندگی‌تان باشند. ترس و انعطاف پذیر نبودن را کنار بگذارید. شما در آغاز یکی از زیباترین دوران زندگی‌تان هستید. آن را تمام و کمال تجربه کنید.
نویسنده : تینا امیری | روان شناس بالینی و دانش آموخته انستیتو روان پزشکی

http://www.banounews.ir/fa/News/149648/هم‌خوابگاهی‌هایم-اصلا-ملاحظه-من-را-نمی‌کنند!
بستن   چاپ