آریا بانو
چگونه لباس‌های بدبوی ورزشی را تمیز کنیم؟
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:05:40
آریا بانو -
چگونه لباس‌های بدبوی ورزشی را تمیز کنیم؟
٣١٦
٠
آخرین خبر / لباس‌های ورزشی را از پلی‌استر می‌دوزند و لباس‌های پلی‌استری نسبت به لباس‌های پنبه‌ای بوی بیشتری می‌گیرند، چون پلی‌استر محیط بهتری برای رشد باکتری‌های تولیدکننده‌ بو فراهم می‌کند.این لباس‌ها عرق را به خود جذب می‌کند و وقتی مشغول ورزش و جنب‌وجوش‌اید، بدن شما را خشک و راحت نگه می‌دارد. اما به‌هرحال، این عرق‌ها باید جایی برود و آن وقت است که متوجه می‌شوید هر قدر لباس‌ها را داخل ماشین بیندازید و بشویید، باز هم بوی زنند ه عرق ‌ بدن از آن‌ها پاک نمی‌شود.درواقع، عرق تازه بوی چندانی ندارد. اما وقتی به لباس‌های پلی‌استری تراوش می‌کند، باکتری‌ها، ترکیبات سولفوری و هورمونی و اسیدی را به ترکیبات کوچک تر و بدبوتری می‌شکند.
بگذارید هوا بخورند
خیلی از افراد بعد از باشگاه تمام لباس‌های‌شان را داخل کیف می گذارند و این لباس‌ها همان‌جا می‌ماند تا به خانه برسند و گاهی حتی در خانه هم داخل کیف باقی می‌ماند. این کار فقط اوضاع را بدتر می‌کند. گوشه‌های دنج و تاریک، باعث افزایش بوی بد می‌شود.آویزان‌کردن و هوادادن لباس‌های ورزشی می‌تواند بوها را از آن‌ها بزداید.اگر نمی‌خواهید قبل از این که لباس‌تان را بشویید دوباره آن را بپوشید، عاقلانه است که به آن‌ها فرصت نفس‌کشیدن بدهید.حتی قبل از این که لباس‌ها را داخل سطل یا سبد رخت‌چرک‌ها بریزید، بگذارید با هوا خشک شوند. وقتی لباس‌های ورزشی عرقی را روی لباس‌های رطوبت‌دار می‌اندازید، محیط ایده‌آلی برای باکتری‌ها فراهم می‌کنید. باکتری‌ها برای خودشان جشن بو راه می‌اندازند.
پشت‌ورو کنید
قبل از این که تصمیم بگیرید چه لباسی را در ماشین لباس‌شویی بریزید و چه لباسی را نریزید، همه‌ لباس‌ها را پشت‌ورو کنید. عرق‌ها، چربی‌ها و دیگر ترشحات چسبناک بدن داخل لباس جمع می‌شوند پس لباس را برعکس کنید و داخلش را رو به بیرون قرار دهید.
در سرکه‌ سفید بخیسانید
سرکه‌ سفید گزینه‌ کارآمدی برای ازبین‌بردن بوهاست. قبل از این که لباس‌ها را مثل همیشه بشویید، آن‌ها را در یک فنجان سرکه‌ سفید و آب سرد بخیسانید. 15 تا 30 دقیقه خیساندن کافی است. بعد آن‌ها را داخل ماشین بریزید.اگر نمی‌خواهید زحمت خیساندن لباس‌ها هم به دیگر کارهای‌تان اضافه شود، می‌توانید یک‌چهارم یا نصف فنجان سرکه را قبل از شروع کار ماشین لباس‌شویی یا هنگام آب‌کشی به لباس‌ها اضافه کنید.
داخل جوش شیرین بیندازید
جوش شیرین گزینه‌ای جایگزین برای سرکه است. وقتی جوش شیرین بتواند بوی نامطبوع یخچال را بگیرد، حتماً می‌تواند بوی بد لباس‌های ورزشی را هم بگیرد. هنگام شست وشو، حدود یک فنجان جوش شیرین در ماشین لباس شویی بریزید.
شوینده‌های مخصوص
شما تنها کسی نیستید که با معضل بوی لباس‌های ورزشی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، برای همین، تولیدکننده‌های مواد شوینده به سراغ حل این مشکل رفته‌اند. در فروشگاه سراغ قفسه‌ی شوینده‌ها بروید و از میان انواع و اقسام شوینده‌های مخصوص لباس‌های چرک، یکی را انتخاب کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/149650/چگونه-لباس‌های-بدبوی-ورزشی-را-تمیز-کنیم؟
بستن   چاپ