آریا بانو
رعدی: فوتسال زنان پشتوانه سازی نداشته است
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:21:12
آریا بانو - تهران- مدیر فنی تیم فوتسال زنان با بیان اینکه در سال های اخیر پشتوانه سازی در این بخش وجود نداشته است، گفت: مشکل و غرض ورزی با فردی ندارم و تجربه 40 سال حضور در فوتسال را در اختیار ورزشکاران قرار می دهم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ «علی رعدی» در نشست خبری خود، اظهار داشت: 33 بازیکن به اردوی تیم زیر 19 سال دعوت شدند که پس از دیدار برابر روسیه، بهترین ها را از میان این نفرات انتخاب می کنیم.
وی افزود: اولین بار از شهناز یاری و زیور بابایی خواستم تا فهرست اسامی بازیکنان از سال ٩٤ تا ٩٦ برای دعوت به اردوی تیم ملی را اعلام کنند. اسامی ٢٥ نفر را معرفی کردیم که از این تعداد ٤ نفر نیامدند. یاری هم باید به عنوان مربی اضافه می شد تا تصمیم بگیریم که چه فردی سرمربی شود، اما وی در اردو حضور نیافت و سپس ٤ نفر دیگر هم نیامدند.
مدیر فنی فوتسال زنان ادامه داد: حاضر نشدن این چهار نفر بحث برانگیز شد. بازیکنان باید حداقل تماس می گرفتند و مشکلات خود را با ما در میان می گذاشتند تا در خصوص آنان تصمیم گیری کنیم. اینکه بدون مطرح کردن مساله ای در اردو حاضر نشوند، گروکشی به نظر می آید.
رعدی بیان کرد: اکنون ٦ بازیکن جدید به زمین فرستادیم که بازی کردند و دیده شدند. گرچه دروازه بان ما در آسیا بهترین است، اما وقتی به اردوی قبلی نیامد عرصه برای مهدی پور باز شد. او نیز دروازه بان بااستعدادی است.
وی اظهار داشت: فوتسال ایران با توجه به پتانسیل موجود به راحتی می تواند برای ایران افتخارآفرینی باشد.
رعدی در خصوص پرداخت پاداش به بازیکنان گفت: اینکه بازیکنان در منزل باشند و در اردو حاضر نشوند، قطعا به حق خود نمی رسد. همه نفرات باید در تمرینات حضور داشته باشند. به طور قطع از رئیس فدراسیون دعوت خواهم کرد تا در اردو حضور یابد و بازیکنان نیز با مطرح کردن مشکلات به حق و حقوق خود برسند.
وی عنوان کرد: در سال ٢٠٠٧ مربی تیم ملی فوتسال بودم که ١٤ ماه بعد از مسابقات آسیایی به ما پاداش دادند. باید در فوتسال صبور بود، چراکه این رشته نوعی بازی صبر و حوصله است.
مدیرفنی تیم ملی فوتسال زنان با بیان اینکه باید مانع از بازیکن سالاری در ورزش شد، گفت: پشتوانه سازی انجام می شود و جوانگرایی به تدریج صورت می گیرد.
وی ادامه داد: آمادگی جسمانی در فوتسال زنان اهمیت زیادی دارد و برای مسابقات حساس باید با بهترین وضعیت یه میدان برویم. فوتسال ما نیاز به بازی های تدارکاتی زیادی دارد که در این راستا دیدار با کویت با توجه به حضور «شهرزاد مظفر» در این تیم، پیشنهاد شده است.
رعدی گفت: نمی توانیم با بعضی کشورها بازی کنیم، زیرا از نظر بودجه و یا دوری مسافت مشکل داریم.
وی در خصوص انتخاب سرمربی گفت: پنج نفر را مد نظر داشتیم که یکی از آنها «شهناز یاری» بود که به اردو نیامد. شرایط مربیان باقی مانده را بررسی می کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنیم.
سخنان رعدی درباره نداشتن پشتوانه در فوتسال ایران درحالی مطرح شده است که در دو سال و نیم گذشته تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران در رده‌های سنی زیر 18 و 20 سال با سرمربیگری شهناز یاری تمرین می‌کردند تا برای حضور در المپیک جوانان آماده شوند.
حتی فوتسال ایران سهمیه حضور در المپیک جوانان آرژانتین در سال 2018 را نیز به دست آورده بود اما به دلیل اینکه از هر کشور فقط یک تیم می‌توانست در این مسابقات حضور پیدا کند، تیم فوتسال مردان ایران راهی بوینس آیرس شد و فوتسال زنان از شرکت در این مسابقات محروم ماند.
تیم فوتسال زنان ایران تمرینات خود را برای حضور در تورنمنت روسیه آغاز کرده است.
تورنمنت چهارجانبه روسیه، اردیبهشت ماه با حضور تیم های روسیه، ایران، پرتغال و اسپانیا برگزار می شود.
ورزشی**3783**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/149871/رعدی--فوتسال-زنان-پشتوانه-سازی-نداشته-است
بستن   چاپ