آریا بانو
سرمربی تیم ملی تفنگ زنان: حداقل تحریم‌های داخلی را حل کنید
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:21:18
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم ملی تفنگ زنان گفت: با توجه به شرایط کشور و مشکلات عدیده از جمله مسائل مالی و تحریم‌های خارجی، مسئولان کشور حداقل مشکل تحریم‌های داخلی را حل کنند تا تجهیزات تهیه‌شده راحت‌تر در اختیار تیراندازان قرار گیرد.

الهام هاشمی روز جمعه در حاشیه اردوی متصل به اعزام تیم ملی تیراندازی تفنگ به دومین مرحله جام جهانی و انتخابی المپیک در چین، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اگر نمی‌توانیم مانع تحریم‌های خارجی برای خرید تجهیزاتی چون فشنگ و ساچمه شویم دست‌کم با راهکارهایی شرایط را برای رسیدن این اقلام از گمرک کشور به ورزشکاران فراهم کنید تا تیراندازان امکان تمرین با فشنگ را به دست آورند و با آمادگی بیشتری راهی رقابت‌ها شوند.
به گفته وی قطعاً با یک برنامه‌ریزی و مدیریت خوب و تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش هزینه‌های غیرضروری، اعتبار فدراسیون‌هایی چون تیراندازی برای اعزام تیراندازان به مسابقات تدارکاتی افزایش می‌یابد و آمادگی بهتر تیراندازان شانس حضور آنان را در المپیک و کسب مدال و درنهایت ارتقای جایگاه ایران را در پی دارد.
** تمرینات در پکن فقط سه روز است
سرمربی تیم تفنگ زنان در خصوص اعزام زودتر تیم‌های ملی تیراندازی به پکن و برنامه تمرینی با فشنگ برای تیراندازان گفت: اگرچه زودتر به پکن می‌رویم اما واقعیت این است که ما در تهران چهار ساعت و نیم عقب‌تر هستیم و فقط چند روز برای رفع اختلاف ساعت و بهتر شدن شرایط برای تیراندازان نیاز داریم ضمن اینکه زمانی که چینی‌ها برای تمرین به ما داده‌اند سه روز از سی‌ام تا یکم فروردین است که امیدواریم بتوانیم از آن نهایت استفاده را ببریم.
هاشمی ادامه داد: ملی‌پوشان از نظر تکنیکی در شرایط خوبی قرار دارند البته این مربوط به رشته تفنگ بادی است زیرا در رشته خفیف آنان طی روزهای اخیر حداکثر روزانه 20 تا 30 شلیک کرده‌اند.
به گفته وی باید به‌گونه‌ای از فشنگ‌های موجود استفاده کنند تا این مهمات به آماده‌سازی تیم جهت حضور در مرحله سوم جام جهانی در مونیخ نیز برسد.
وی در خصوص شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک در رشته بادی گفت: قبلاً هم گفته‌ام، هنوز هیچ‌یک از تیم‌های اروپایی که برترین‌های جهان هستند در تفنگ بادی زنان سهمیه نگرفته‌اند و از طرفی در پکن تنها دو سهمیه توزیع می‌شود، بنابراین فشار شدید و سطح بالای این رقابت‌ها قابل‌درک است.
** جام‌بزرگ پیش از جام جهانی برزیل ممکن است به تیم ملحق شود
این ملی‌پوش سابق تیراندازی در خصوص وضعیت مه‌لقا جام‌بزرگ و آسیب‌دیدگی وی گفت: جام‌بزرگ از ناحیه مچ و زانوی پا چپ در حال درمان و کارهای فیزیوتراپی است و از سوی دیگر با امتحانات و ارائه پایان‌نامه‌اش درگیر است درصورتی‌که این کارها انجام شود و پزشک معالجش اجازه بدهد برای اردوی آمادگی پیش از اعزام به مرحله چهارم جام جهانی و انتخابی المپیک در برزیل به تیم ملحق می‌شود.
هاشمی توضیح داد: البته قرار شده، این ملی‌پوش بیاید سلاحش را از تهران به همدان ببرد و با دستگاه اسکت «شبیه‌ساز تیراندازی» تمرین کند تا برای حضور در اردوها هم آمادگی بیشتری داشته باشد.
مدیر فنی تیم‌های تفنگ در مورد تفنگداران اعزامی گفت: پیش‌تر قرار بر این بود که چهار مرد و چهار زن در رشته تفنگ به پکن بروند اما با توجه به کمی بودجه و مشکلات فدراسیون در خصوص تأمین اعتبار موردنیاز از تیم‌های تفنگ زنان و مردان به ترتیب یک نفر کم شد که این نفرات فاطمه کرم‌زاده و امیر سیاوش ذوالفقاریان هستند.
به گفته وی رشته تخصصی کرم‌زاده و ذوالفقاریان، تفنگ خفیف است که به دلیل کمبود فشنگ و کمی شانس کسب سهمیه این نفرات از لیست اعزام حذف شدند.
مرحله دوم جام جهانی تیراندازی از دوم اردیبهشت‌ماه به میزبانی پکن آغاز می‌شود و مرحله سوم و چهارم این رقابت‌های به ترتیب خرداد و شهریورماه به میزبانی مونیخ و ریو دوژانیرو برگزار می‌شود.
تاکنون دو مرحله از مسابقات انتخابی المپیک در رشته تیراندازی با عنوان قهرمانی جهان کره جنوبی و مرحله نخست جام جهانی هند برگزار شده است اما تیراندازان ایران اعم از زن و مرد در تفنگ و تپانچه موفق به کسب سهمیه برای المپیک 2020 توکیو نشده‌اند.
ایران در سال 2016 با پنج سهمیه تیراندازی در المپیک ریو شرکت کرد.
ورزشی **1828** 1055

http://www.banounews.ir/fa/News/149877/سرمربی-تیم-ملی-تفنگ-زنان--حداقل-تحریم‌های-داخلی-را-حل-کنید
بستن   چاپ