آریا بانو
سرمربی فوتبال زنان شهرداری بم :
ناکامی ایران در انتخابی المپیک از بی‌تجربگی بازیکنان بود
سه شنبه 27 فروردين 1398 - 15:21:19
آریا بانو - تهران- سرمربی تیم صدرنشین شهرداری بم در لیگ برتر فوتبال زنان می‌گوید: اگر اشتباهات فردی موجب باخت ایران در برابر چین تایپه و ناکامی ایران برای حضور در مرحله بعد انتخابی المپیک شده، ناشی از بی‌تجربگی بازیکنان است.

مرضیه جعفری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به اینکه گفته می‌شود اشتباهات فردی بازیکنان موجب باخت و حذف ایران از رقابت‌های انتخابی المپیک شد، افزود: اشتباهات فردی ناشی از بی‌تجربگی بازیکنان است و حضور فعال در رقابت‌های لیگ و هم‌زمان شرکت در مسابقات تدارکاتی می‌تواند تجربه آنان را در سطح قابل‌توجهی افزایش دهد.
وی ادامه داد: از همان ابتدا برنامه‌ریزی‌ها برای آماده‌سازی تیم ملی ضعیف و اشتباه بود در تمام دنیا تیم‌های موفق ملی زاییده لیگ‌های برتری پویا و کاملاً حرفه‌ای هستند و مرتب به خاطر اردوهای ملی یا رقابت‌های این تیم تعطیل نمی‌شوند.
وی بی‌ثباتی و تعطیلی‌های پی‌درپی لیگ را مهلک‌ترین ضربه به پیکر لیگ برتر فوتبال زنان عنوان کرد و ادامه داد: اصلاً از نحوه برگزاری لیگ فعلی راضی نیستم، بازیکنان از فروردین‌ماه سال گذشته مرتب در اردوی تیم ملی بوده‌اند و لیگ‌های بزرگ‌سالان، جوانان و نوجوانان به خاطر این اردوها تعطیل شده است.
سرمربی تیم شهرداری بم که بارها عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان را در کارنامه خود ثبت کرده است، گفت: به‌زعم من از زمانی که حسین عبدی به کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان اضافه شد تیم عملکرد بهتری پیدا کرد اما باور دارم که چیزی نباید فدای چیز دیگری شود، یعنی همان‌طور که گفتم اگر به دنبال موفقیت تیم ملی هستیم، لیگ برتر باید فعالیت منظمی داشته باشد و از سوی دیگر تیم ملی باید بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشد به عبارتی باید خوب هزینه شود تا نتایج درخور توجهی نیز به دست آید.
جعفری ادامه داد: اگر لیگ پویا باشد به‌جای انتخاب بازیکنان از میان تعداد محدود، انتخاب از بین بیش از 50 نفر انجام می‌شود و به‌این‌ترتیب برترین نفرات راهی تیم ملی شده بدون اینکه حاشیه امنیتی داشته باشند و این انگیزه بازیکنان را در سطح بسیار زیادی افزایش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر فدراسیون و فوتبال زنان بخواهد ما در کنار آنان هستیم و می‌توانیم به‌عنوان کسانی که تجربه زیادی در این حوزه داریم در برنامه‌ریزی بهتر برای برگزاری لیگ کمک کنیم تا فوتبال زنان بیش از این آسیب نبیند.
به گفته جعفری درحالی‌که هنوز 9 دیدار از رقابت‌های لیگ برتر باقی‌مانده است، این رقابت‌ها تا اواسط اردیبهشت‌ماه تعطیل است.
خبرنگار ایرنا در خصوص بررسی علل شکست ایران و ناکامی‌اش برای صعود به مرحله بعد انتخابی المپیک تلاش زیادی برای مصاحبه با مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان و لیلا صوفی زاده نایب‌رئیس فوتبال زنان داشت اما موفق به گفت‌وگو با هیچ‌یک از این دو نفر نشد.
تیم ملی فوتبال زنان ایران با شکست چهار بر یک در برابر تیم چین تایپه شانس حضور در مرحله پایانی مقدماتی المپیک 2020 توکیو را از دست داد.
ایران در مرحله دوم مسابقات که با حضور 12 تیم برگزار شد، در گروه C با تیم‌های فلسطین، فیلیپین و چین تایپه کرد که جز پیروزی 9 بر صفر برابر فلسطین، دو شکست از برابر فیلیپین و چین تایپه به دست آورد و از حضور در المپیک بازماند.
ورزشی **1828** 1055

http://www.banounews.ir/fa/News/149878/ناکامی-ایران-در-انتخابی-المپیک-از-بی‌تجربگی-بازیکنان-بود
بستن   چاپ